17,5 inch op 35 cm kan gewoon niet.
Zelfs al vind je iemand die dat voor je gaat maken, dan klopt het draagvlak niet.
Hooguit kun je nog bij de Ijslanderzadels iets vinden met een nagenoeg volledig platte lepel, maar ijslanders hebben vaak een vrij rechte rug.
Massimo doet 1 inch kortere kussens als het nodig is, maar ik heb op mijn oude pc nog ergens bewijs dat dit verschrikkelijk veel druk en een wipeffect geeft.
Liever iets te lang met goede verdeling dan piekbelasting.
Ik zou voor een zadel met flexibele leren boom kiezen in dat geval. Bijv. iets van Deuber, maar ook de Passier Grand Gilbert komt op leren boom (al is dat model waarschijnlijk niets voor jouw kruising).
Een vergelijkbare situatie met een hele kleine Merens hebben we ooit met een Startrekk Espaniola kunnen oplossen. Echter moest en zou de ruiter ook perse een boomzadel erbij en heb ik mijn handen ervanaf getrokken. 2 jaar later kwam ik haar tegen en was de pony inmiddels panisch geworden voor alles wat op een zadel leek
Ik heb ooit eens een 17inch dressuurzadel met ijslanderzitting laten maken, die kan ik morgen wel eens meten.