Hi bokkers, Hebben jullie ervaring met het wassen van rode fleece dekens? Ik heb een show/fleecedeken van Horsegear, donkerrode fleece met een witte kraag (ik denk syntetisch). Ik wil hem in de wasmachine gooien, maar ben bang dat het witte bont er roze uit gaat komen... Heeft iemand hier ervaring mee / tips om dit te voorkomen?
Fleece is niet geverfd, maar heeft de kleur echt in de vezels zitten. Fleece neemt ook geen kleurstof op. De enige manier waarop het witte fleece wel een roze gloed kan krijgen, is van de vezeltjes die loslaten. Niet in de droger gooien, want daar krijg je veel losse vezeltjes (zie je ook in je pluizenfilter )
Kleding van fleece, van welke kleur ook, gooi ik het een gerust hart in de witte/bonte/rode was.
Bedankt voor de tips ! MIsschien moet ik het dan maar gewoon doen. @Dioni ik heb dit dus gegoogled en sites als Kassa en Consumentenbond zeggen dat dit niet goed werkt ( en in t bijzonder niet bij rood ), die route had ik inderdaad al opgedacht.
FleurSandro
Geplaatst: 22-09-23 13:07
Ik heb dezelfde deken. Ik heb hem al meerdere keren gewassen, ja de bontkraag heeft een hele lichte roze gloed gekregen maar dat kwam omdat ik hem perongeluk te heet had gewassen daarvoor al meerdere keren gewassen op 30 graden en toen was er niks mis
jadeb
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-23 15:30
Oh huilen. Bont is toch roze geworden, had m maar op 30 gewassen. Helaas !
Als ik bang ben dat dingen afgeven, doe ik er altijd een scheut azijn bij. Of leg ik het voorwerp ( bijv trui of broek) eerst in een emmer water met azijn.