Vreemd halstertouw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Vreemd halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:28

Ik wist even geen betere omschrijving, maar heb geen idee wat ik heb gekocht, dus vandaar.

Toen ik even de ej in en uit liep, pakte ik een nieuw touw mee. Heb alleen gekeken naar de kleur en de sluitingen staan testen. Verder zijn ze opgerold en ik had geen leesbril bij me.

Ik rol hem thuis uit en er zitten allemaal dikke stukken in. Eerst dacht ik dat er dan rek in zit, maar dat is niet zo.
Ben benieuwd wat het idee erachter is. Mijn man kwam wel ergens mee, maar wacht graag de reacties af of dat klopt :D

Ayasha
Blogger

Re: Vreemd halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:30

Dit is een erg vage omschrijving. Wat voor ‘dikke stukken’ zitten er in?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:30

Je bedoelt ''stops''? Zo'n halstertouw heb ik ook als shetlander mee als handpaard gaat, die stukken zorgen dat je touw niet door glijd. Zoals een knoopje aan het einde van het touw ook handig kan zijn, :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:31

Heb je een foto of link van het touw? Is makkelijker dan een beschrijving

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:32

Is het niet gewoon ingedeukt doordat het katoen is en lang opgerold heeft gezeten?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:32

superpony schreef:
Toen ik even de ej in en uit liep, pakte ik een nieuw touw mee.
:D

Je hebt wel netjes betaald mag ik hopen? :D

Verder heb ik echt geen idee.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:33

Ik heb ze ook wel eens in handen gehad (touw van eigenaar van een paard in training). Ik ging er even vanuit dat dit voor de grip was. Zelf heb ik liever een doodgewone. :)

*edit: het waren geen stops, maar het idee van een slang die een aantal dikke prooien heeft ingeslikt en je op die plekken verdikkingen hebt (dus van binnenuit). :P
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-09-23 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:33

Een soort dikke stops als op een springteugel? Meer grip? Wel handig als je je paard liever niet leert netjes mee te lopen in jouw tempo :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:34

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:41

Anastasia24 schreef:
Je bedoelt ''stops''? Zo'n halstertouw heb ik ook als shetlander mee als handpaard gaat, die stukken zorgen dat je touw niet door glijd. Zoals een knoopje aan het einde van het touw ook handig kan zijn, :j

Ik lees nu dat dat het is inderdaad. Ik doe ook altijd gelijk een knoop aan het einde, maar dat is echt een aangeleerde afwijking en denk ik niet eens bij na??

Dreamboy schreef:
superpony schreef:
Toen ik even de ej in en uit liep, pakte ik een nieuw touw mee.
:D

Je hebt wel netjes betaald mag ik hopen? :D

Verder heb ik echt geen idee.

Jaaaaaaaaaa, ik had een goeie bui }>

_Lorette_ schreef:
Ik heb ze ook wel eens in handen gehad (touw van eigenaar van een paard in training). Ik ging er even vanuit dat dit voor de grip was. Zelf heb ik liever een doodgewone. :)

*edit: het waren geen stops, maar het idee van een slang die een aantal dikke prooien heeft ingeslikt en je op die plekken verdikkingen hebt (dus van binnenuit). :P

Hahaha, ja het lijkt een beetje op een slang die meerdere muizen heeft ingeslikt :+

Biebz schreef:
https://www.ej.nl/halstertouw-epplejeck ... 57899.html

Zoiets neem ik aan?

Idd voor de grip.

Ja, die is het. :D :D

Het zijn dus stops, maar ik vind het niks met vasthouden. Het zal vast wennen of hopelijk wat slijten haha. Ik wilde gewoon een zwart touw met een beetje degelijke sluiting en er hingen maar 2 soorten. Of ik had een leesbril mee moeten nemen.............. :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:42

Ik vind ze helemaal geweldig. Lekker zacht en ze houden heel prettig vast door die stops.

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:45

Iris82 schreef:
Ik vind ze helemaal geweldig. Lekker zacht en ze houden heel prettig vast door die stops.

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Misschien is het ook echt even wennen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:47

Ja wie weet! Je kunt ze ook heel makkelijk knopen doordat ze zo zacht zijn.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:50

Weer iets geleerd, nog nooit van zo'n touw gehoord

_Lorette_ schreef:

_O-

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:51

Die had ik ook per ongeluk geluk gekocht, maar vind hem nu eigenlijk best wel fijn. Ook handig met vast zetten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:00

Nu ben ik toch benieuwd wat je man had bedacht :D

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:07

Herkenbaar zo heb ik er ook ooit 1 gekocht, maar nu ik gebruik ik deze het liefst als ik ga wandelen. Zeker in de winter met handschoenen aan zijn ze echt top! Het is inderdaad bedoelt als extra grip, zodat het touw niet zo makkelijk door je handen schiet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 14:18

Qerty schreef:
Nu ben ik toch benieuwd wat je man had bedacht :D

Die had eerst het idee dat het een soort hondenspeeltje voor paarden was. Hij rijdt en verzorgd de paarden ook, maar wij hebben echt nog nooit zo een touw gezien of in handen gehad.

Heb ook oprecht gedacht dat het een product fout was, maar wilde niet voor gek staan met terug brengen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 14:21

Thirza schreef:
Die had ik ook per ongeluk geluk gekocht, maar vind hem nu eigenlijk best wel fijn. Ook handig met vast zetten

Hoezo handig dan? Ik moet nog wennen, maar tot nu toe zitten die dikke stukken steeds op de verkeerde plek, hahaha

rocky_1995 schreef:
Herkenbaar zo heb ik er ook ooit 1 gekocht, maar nu ik gebruik ik deze het liefst als ik ga wandelen. Zeker in de winter met handschoenen aan zijn ze echt top! Het is inderdaad bedoelt als extra grip, zodat het touw niet zo makkelijk door je handen schiet.

Ik ga het wel meemaken.

Voor aan de hand buiten heb ik een iets langer touw en altijd een knoop aan einde. Maar misschien ga ik dit wel waarderen zo een touw :o