kort dekje gezocht voor barok zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

kort dekje gezocht voor barok zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 11:04

hoi allemaal,
gisteren is mijn nieuw barokzadel geleverd en aangezien dit een best kort zadel is van zweetblad zijn mijn dekjes er echt gigantisch lang onder en komen ze in de weg te zitten met de singel. Het is een deuber zadel en dat merk heeft dus ook dekjes voor dat zadel maar die zijn wel echt overdreven duur. Bij dezen ben ik dus eigenlijk op zoek naar een dekje wat ik eronder zou kunnen leggen dat kort genoeg is en me geen 200 euro kost. Hieronder een foto van het zadel.

Afbeelding

hopelijk hebben jullie ideetjes!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:35

Hij lijkt een beetje op mijn DP amarant, alleen die heeft een iets rechthoekiger zweetblad. Ik gooi er QHP dekjes onder, betaalbaar en leuke kleurtjes.

Edit: erg leuke kleurcombinatie leer trouwens!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 12:18

Hoppit schreef:
Hij lijkt een beetje op mijn DP amarant, alleen die heeft een iets rechthoekiger zweetblad. Ik gooi er QHP dekjes onder, betaalbaar en leuke kleurtjes.

Edit: erg leuke kleurcombinatie leer trouwens!

Dat is daar inderdaad een variant op! Ik vond alleen de amarant een beetje te groot lijken voor op mijn paardje, heb je een foto? Ik ben wel benieuwd!
Zijn die qhp dekje kort genoeg dan?

Aife

Re: kort dekje gezocht voor barok zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:30

Ik leg onder mijn deuber zadel anky dekjes. Ik heb een ronda deluxe model.
Die zijn kwa formaat wel mooi eronder en vrij simpel (want het zadel op zich is al mooi genoeg :) )

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:01

Bij grandeur kan je zelf zadeldekken samenstellen, ook voor barokke zadels. Dan kom je wel alsnog boven de €100

Zie https://www.grandeur-shop.de/mixxxer.ph ... cts_id=203

Je zou ook eens contact kunnen zoeken met een dealer van startrekk zadels, of hidalgo zadels. Die hebben ook barokke modellen en mogelijk tips voor zadeldekken die mooi passen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:22

Aife schreef:
Ik leg onder mijn deuber zadel anky dekjes. Ik heb een ronda deluxe model.
Die zijn kwa formaat wel mooi eronder en vrij simpel (want het zadel op zich is al mooi genoeg :) )

Ik wou ook anky zeggen aangezien ik de mijne heb verkocht omdat deze te kort vielen onder mijn dressuurzadel :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 14:15

Oke ik denk dat ik wat opties heb! Ik heb ook nog een oud dekje van felix buhler uit de kast gehesen, dat is een klein beetje korter en daar ga ik het voorlopig mee doen, verder ga ik eens kijken naar jullie tips!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 11:43

Ik moet nog even een foto met zo'n QHP dek zoeken, maar dit was gisteren met een HKM dekje, mijn zadel is dus wat hoekiger en eet ongeveer elk dek op.

Met HKM
Afbeelding

Met QHP supergrip
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 14-09-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 11:47

Hoppit schreef:
Ik moet nog even een foto met zo'n QHP dek zoeken, maar dit was gisteren met een HKM dekje, mijn zadel is dus wat hoekiger en eet ongeveer elk dek op.

[ [url=m/L4Vfi3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja ik zie het, denk dat deze wel ook nog te lang zou zijn. Mooi zadel wel!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:06

Is dit niet iets voor je? Deze dekjes zijn populair in Engeland en ze zijn vierkant, waardoor er onder je barokke zadel geen dekje in bij voorbeeld dressuurvorm ligt. Ze zijn er in een lange en korte variant, de afmetingen staan er bij https://www.trotdirect.com/nl/puffer-pa ... model.html

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:58

Ik rijd onder mijn amarant veelal met spring dekjes, die zijn bijna altijd korter en van het naar voren gesneden zweetblad heb sowieso geen last, maar je ziet het ook niet echt

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:21

Ik heb nog twee korte liggen, nooit gebruikt. In het fluweel, volgens mij een (bordeaux)rode en een zwarte. Is dat misschien wat voor je ? Zo ja, dan ga ik even meten. Laat het mij maar weten.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:21

Bij mij liggen er ook meestal gewone spring dekjes onder. Hier een knallende omdat mijn bijrijdster van knalgroen houdt

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:03

Ik rij eigenlijk met ps of sweden en equestrian stockholm dekjes. En dat past prima!

Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 19:36

Ik heb 2 PS springdekjes op 2dehands gekocht :D de ibero verano heeft nog een beetje een langer, iets meer dressurig zweetblad, als ik er nu een dressuurdekje onder leg steekt het 20cm uit en komt het wat in de weg te zitten met de singel die nu ook een stuk langer is

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:51

Waidida schreef:
Ik heb 2 PS springdekjes op 2dehands gekocht :D de ibero verano heeft nog een beetje een langer, iets meer dressurig zweetblad, als ik er nu een dressuurdekje onder leg steekt het 20cm uit en komt het wat in de weg te zitten met de singel die nu ook een stuk langer is

Ja dat is inderdaad zo. De springdekjes vallen anders.

Over het algemeen is cob dressuur van ps ook een stuk minder lang