Vandaag is er een zadelpasser langs gekomen en zit nu met het volgende:
Mijn ronde brede haflinger heeft nu een oud massimo zadel. Die moet een hele nieuwe vulling. Maar ze hoort ook een krakje in het zadel dus dat kan ze bekijken als die open is en er zit een kleine scheefheid in. Ze krijgt het zadel niet 100% passend meer omdat die iets te breed blijft. Dus zal ik altijd met bontje moeten rijden zodat die oke ligt.
Of een nieuw zadel. Heb een veelzijdigheid zadel getest van het merk GFS. Het zat heerlijk ondanks dat het een veelzijdigheid zadel is en merkte dat paard ook lekker er mee weg liep terwijl die niet op maat was gemaakt. Was alleen voor het gevoel ook omdat ik een dressuur zadel wil. Nu ga ik zondag op vakantie voor 2 weken en ga ik daarna bij haar proef zitten op verschillende zadels en dan vanuit daar een besluit nemen. Al denk ik wel hoe ik dit nu voelde dat ik wel neig naar een nieuw zadel. Ze zei dat ze tussen de 1500/2000 euro zijn. Paard zelf is 16 jaar en mensen zeggen nu al vindt je dat niet veel geld voor een wat ouder paard.
Wie heeft er ervaring met dit merk zadels op dit soort type paarden want ik ken het merk niet.

Pony in kwestie