Alternatief voor Compositie beschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Alternatief voor Compositie beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 14:57

Omdat 1 van onze paarden niet zonder beschermers naar buiten kan gebruiken we al een dik jaar de compositie beschermers.

Ik ben er altijd tevreden over geweest tot een paar weken geleden. Ineens uit het niks had mijn paard een wondje, na een paar dagen kwam ik er achter dat het van de beschermers komt.

Is er een alternatief voor de compositie beschermers? Iets wat luchtig genoeg is om de hele dag om te hebben?

Zonder beschermers kan helaas echt niet.

Iemand een idee?

SimonDesteny

Re: Alternatief voor Compositie beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:01

Gatusos

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 15:10

SimonDesteny schreef:
Gatusos

Is dit van hetzelfde materiaal gemaakt? Ook zo flexibel of zit er wel stevigheid in?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:18

De gatuso is veel lichter en gladder, dus geen schuurplekjes, ik vind ze erg fijn.
Wel heb ik ergens gelezen dat ze niet geschikt zijn voor in het land. Als een paard er aan gaat trekken breken er stukken af.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 15:29

Tilmar schreef:
De gatuso is veel lichter en gladder, dus geen schuurplekjes, ik vind ze erg fijn.
Wel heb ik ergens gelezen dat ze niet geschikt zijn voor in het land. Als een paard er aan gaat trekken breken er stukken af.

Ik heb hem nog niet aan de compositie zien trekken, ik ga ze maar bestellen en het proberen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:30

Gatusos Air staat juist bij dat ze geschikt zijn voor op het land of in de paddock.
Als paarden er aan gaan trekken blijft geen enkele beschermer heel.. Ik spreek uit ervaring.

Gatusos zijn gemaakt uit 1 stuk en dus naadloos, licht gewicht.
De Compositi bechermers zijn waarschijnlijk flexibeler dan de Gatusos.
Heb zelf geen ervaring met Compositi.

LadyFiesta

Re: Alternatief voor Compositie beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:39

Ik ben overgestapt van Compositi naar Gatusos, en ben er heel tevreden over. Ze zijn ook makkelijker in gebruik, makkelijker op en af en makkelijker schoon te maken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:19

Van Gatusos kreeg mijn paard onwijze schuurplekken. Qua luchtigheid was ik er wel zeer tevreden over. Ik gebruik nu de Equilibrium open-fronted en daar ben ik tot nu toe wel tevreden over (gebruik ze nog niet zo heel lang)