Ik heb net te horen gekregen dat mijn paard maanblindheid heeft. Daar word ze voor behandeld, en ze mag alleen naar buiten met een UV-werend vliegenmasker. Ik wilde morgen even langs de winkel om zo een te halen. Nu vind ik online zo snel alleen maskers die tot 75% straling weren. Bestaan er maskers die nog meer UV straling tegen houden? En dan het liefst bij Epplejeck, daar kan ik morgen nog even heen. Heeft er iemand toevallig ervaring met maanblindheid en zo’n masker, welke is het beste?
De vliegenmasker van Mio de bronze/blauwe kleur weren 85% uv stralen. Ik heb deze masker al jaren, niet tegen maanblindheid maar wel om de uv werende werking.
Ik heb het light mask 2 jaar terug besteld, binnen 3 dagen binnen. Zeer degelijk materiaal, sterk en zeer tevreden over de hoge UV bescherming. Makkelijk te gebruiken op de weide, paddock en tijdens het trainen. De prijs is aan de hoge kant maar wel de centen waard voor een paard dat goede UV bescherming nodig heeft.
Totdat het masker binnen was heb ik een vliegenmasker gebruikt en deze deels afgeplakt met zwarte tape.
Deze mijn paard heeft een zeldzame oogontsteking gehad dus mag geen uv licht meer op dat oog. Super fijne kap blijft goed zitten en is soepel
Lenexa
Geplaatst: 10-09-23 06:39
Die van bucas met het blauwe gaas, het is fijner gaas om doorheen te kijken dan het meeste zwarte gaas ook. Deze zou meer dan 80% zon tegen houden en te halen bij EJ.
Bedankt voor alle tips! Ik ga kijken naar de Bucas, die ziet er fijn uit. Een bril heb ik inderdaad ook langs zien komen maar is helaas niet geschikt voor op de wei.