Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lijsken schreef:Even out of the box, maar je zou ook eens kunnen proberen om een pad voor boomloze zadels onder je reguliere zadel te leggen. Zeker met bijvoorbeeld moosegummi inlages en een medicinale wol onderkant heb je extra drukverdeling én extra zachtheid. Op veel plekken kan je boomloze zadels testen, het zou me niets verbazen als je ook alleen een pad kunt testen dus dan kan je het vrij simpel uitproberen. Er zijn varianten die er net zo uitzien als een gewoon dekje en het is allicht goedkoper dan een heel nieuw zadel.
Mocht je daarvoor gaan dan zou ik wel kijken of je zadel wellicht wat aangepast moet worden, omdat de dikte van de pad er nog onder komt.
dianaw33 schreef:Een zacht kussen kun je bij elk merk bewerkstelligen door de oude wolvulling te vervangen, dus dat probleem kun je van je lijstje afstrepen. Sowieso een aanrader als je 2e hands koopt, het staat altijd opgevuld naar de rug van het vorige paard, en dat is niet de rug van jouw paard. Een Schutte balanskussen is met name heel dik, en heeft niet zozeer een breder draagvlak dan andere goede Engelse keilkussens, dus ik vraag me af wat je bedoelt: een heel breed of hoog kussen?
germie schreef:En gewoon een wintec met cair? Vooral de Winteclite is enorm zacht. Als je twijfelt mag je wel eens langskomen, dan kun je het voelen en zien. Mijn paard staat ook in het noorden.
Seven schreef:Ik weet niet waardoor de tweedehandse zadels niet zijn wat je zoekt maar Ninon zelf kan aan een al bestaand zadel van schutte ook veel aanpassen.
Wij hebben al vaker een tweedehands zadel door haar aanlaten passen zoals ander type kussen, ander zweetband, aangepaste kniewrong
Wie weet met die optie gemakkelijker een tweedehands zadel te vinden. Maar je zadelmaker zou dat bijv ook met Ninon kunnen overleggen mocht dat nog niet gedaan zijn
FleurSandro schreef:germie schreef:En gewoon een wintec met cair? Vooral de Winteclite is enorm zacht. Als je twijfelt mag je wel eens langskomen, dan kun je het voelen en zien. Mijn paard staat ook in het noorden.
Hier zat ik ook aan te denken. Cair van Bates/Wintec. Mijn vorige paard vond wol gevulde kussens niet fijn en liep duidelijk fijner onder cair. Zijn ook duidelijk een stuk zachter dan wol gevulde kussens.
Bowo schreef:In hoeverre is je budget flexibel? Als dat ene zadel nou de oplossing is, heb je er dan niet meer aan om daar in te investeren dan nog maanden aan te klooien met zadels die net niet passen?
En ik ben even zo vrij geweest om in je geschiedenis te kijken en ik zie dat je best wat dekjes en setjes etc hebt. Je kunt je ook afvragen wat daarin belangrijker is, een goed passend zadel, of veel dekjes en setjes?
Bowo schreef:In hoeverre is je budget flexibel? Als dat ene zadel nou de oplossing is, heb je er dan niet meer aan om daar in te investeren dan nog maanden aan te klooien met zadels die net niet passen?
En ik ben even zo vrij geweest om in je geschiedenis te kijken en ik zie dat je best wat dekjes en setjes etc hebt. Je kunt je ook afvragen wat daarin belangrijker is, een goed passend zadel, of veel dekjes en setjes?