Mijn paard wil een recht kopstuk, dat is vrijwel niet meer te vinden en toen zag ik Finesse met een recht en volgens mij geen enorm breed kopstuk?
En nu wil ik alles weten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Ik heb er 2. Kwaliteit vind ik mwa, vooral voor dat geld. Maar op een of andere manier zijn het toch de fijnste hoofdstellen die ik ooit gehad heb. En ik kocht altijd passier etc.
Ze hebben een hele fijne pasvorm en paarden reageren er fijn op. Vooral als ze wat gevoelig zijn achter de oren. Ook zitten ze mooi ‘los’ maar toch aansluitend.
In eerste instantie denk je ‘t is net plastic’ vooral dat dikke kopstuk maar door de tijd heen gaat dat mooi vormen en dan zit het echt heel fijn. Kortom, ik hoef niet anders meer!
Bielsje schreef:Het valt mij helemaal niet zo op dat het kopstuk zo hoog is eigenlijk. Vooral die hele gesploze zijkant lijkt me erg fijn ook voor paarden![]()
Emmers heeft testhoofdstellen schijnbaar! Dus dat gaat op de planning voor als paardlief wat minder zakgeld uitgeeft als deze maand
Je moet dan alleen zelf een soort van fitten, mocht je er 1 willen, wat ik best spannend vindt met zijn Xfull, full, cob door elkaar, maten
MariekeS_ schreef:Ik heb die van mij inmiddels 2 jaar in gebruik en ben er nog steeds ontzettend blij mee en het geld meer dan waard (al was het wel een rib uit m'n lijf daar niet van)
Ik heb zowel een lage als hoge neusriem en mijn paard is gewoon echt fijner gaan lopen. Meer balans, meer door het lijf.
Ik vind het van heel zachte kwaliteit leer gemaakt en maak het alleen schoon met hun eigen cleaner en heel sporadisch een vettig sponsje erover. Eigenlijk verwaarloos ik het en het blijft nog net zo soepel.
Mijn enige ergenis is dat maat Cob voor mijn merrie eigenlijk te groot is in de bakstukken, dus ik heb heel veel gaatjes bij moeten prikken. Doordat het een rondgenaaid hoofdstel is past het net niet meer lekker door de passanten op het kopstuk en trekt het bit daardoor soms scheef.
Daarnaast is het een beetje een priegelig systeem om de neusriem op de juiste hoogte te krijgen. Maar als het eenmaal zit is het prima.
Lage Neusriem:
[ [url=m/86u2Cx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E7Y6NT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xU3Ds7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoge Neusriem:
[ [url=m/vnccJg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RCliLD.jpg]Afbeelding[/url] ]
De vergelijking met het SD Design hoofdstel snap ik en toch is het achter de oren wel anders. Finesse is (volgens mij:+) smaller en heeft maar 1 sluiting bovenlangs.