Bij de arno brandt werden mijn bovenbenen teveel naar achter gedrukt. Wel kon ik vrij lang zitten in dit zadel.
Maar dat heb ik nu dus ook met de ikonic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oskarrino schreef:Ik heb zelf een beetje dezelfde bouw als jou, ik ben klein, korte benen en dan voornamelijk stevige bovenbenen. Ik heb een Frank Baines en een Harry Dabbs dressuurzadel gehad. In de Frank Baines zat ik heeerlijk, de Harry achteraf minder.
Totdat, ik een springzadel kocht. Zo, daar ging ik pas goed in zittenKortom, dressuurzadels vind ik eigenlijk niet heel erg geschikt voor mijn bouw, vzh en springen juist wel. Maargoed als je heel graag een dressuurzadel wilt zou ik ook kijken naar Frank Baines, daar heb ik zelf heel fijn in gezeten
michelle933 schreef:Oskarrino schreef:Ik heb zelf een beetje dezelfde bouw als jou, ik ben klein, korte benen en dan voornamelijk stevige bovenbenen. Ik heb een Frank Baines en een Harry Dabbs dressuurzadel gehad. In de Frank Baines zat ik heeerlijk, de Harry achteraf minder.
Totdat, ik een springzadel kocht. Zo, daar ging ik pas goed in zittenKortom, dressuurzadels vind ik eigenlijk niet heel erg geschikt voor mijn bouw, vzh en springen juist wel. Maargoed als je heel graag een dressuurzadel wilt zou ik ook kijken naar Frank Baines, daar heb ik zelf heel fijn in gezeten
Dankjewel! Ja de ikonic ben ik niet ontevreden over heeft een stuk korter zweetblad wat de arno brandt wel weer veel meer had. De arno brandt was ook wat meer voor lange benen mensen had ik het idee. Welke frank baines had jij?
FleurSandro schreef:Herkenbaar probleem! Ik zit zelf ook 100x fijner in een springzadel dan een dressuurzadel. Ik heb de kleinste kniewrong op mijn dressuurzadel zitten (bates). Ik hou echt van veel wrong maar dan wordt ik idd teveel achterin mijn zadel gedrukt...