Naar welke kniewrong of zadel ben ik opzoek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Naar welke kniewrong of zadel ben ik opzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 20:56

Hoi allemaal ik ben nu sinds een klein jaartje overgestapt van een Arno brandt zadel naar de Ikonic Hybrid light dubbelflap. Een heel ander zadel. Ik heb korte(boven) benen en ben zo rond de 1.66. Ben niet mega slank en heb wel iets aanwezige bovenbenen

Bij de arno brandt werden mijn bovenbenen teveel naar achter gedrukt. Wel kon ik vrij lang zitten in dit zadel.
Maar dat heb ik nu dus ook met de ikonic :+ waar ik voor mijn gevoel dus ook mijn boven te ver naar achteren gaan. Ik heb nu mijn kniewrongen wat naar voren geplaatst in de hoop dat dit nog wilt werken. Iemand nog een idee. Hieronder de 1e foto mijn oude arno brandt zadel en 2e foto de Ikonic
Afbeelding

Afbeelding

Oskarrino

Re: Naar welke kniewrong of zadel ben ik opzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:00

Ik heb zelf een beetje dezelfde bouw als jou, ik ben klein, korte benen en dan voornamelijk stevige bovenbenen. Ik heb een Frank Baines en een Harry Dabbs dressuurzadel gehad. In de Frank Baines zat ik heeerlijk, de Harry achteraf minder.

Totdat, ik een springzadel kocht. Zo, daar ging ik pas goed in zitten :') Kortom, dressuurzadels vind ik eigenlijk niet heel erg geschikt voor mijn bouw, vzh en springen juist wel. Maargoed als je heel graag een dressuurzadel wilt zou ik ook kijken naar Frank Baines, daar heb ik zelf heel fijn in gezeten :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:00

Ligt het wel aan de wrong? Al eens een grotere inch maat geprobeerd zodat je wat meer ruimte hebt aan de voorkant?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 21:01

Oskarrino schreef:
Ik heb zelf een beetje dezelfde bouw als jou, ik ben klein, korte benen en dan voornamelijk stevige bovenbenen. Ik heb een Frank Baines en een Harry Dabbs dressuurzadel gehad. In de Frank Baines zat ik heeerlijk, de Harry achteraf minder.

Totdat, ik een springzadel kocht. Zo, daar ging ik pas goed in zitten :') Kortom, dressuurzadels vind ik eigenlijk niet heel erg geschikt voor mijn bouw, vzh en springen juist wel. Maargoed als je heel graag een dressuurzadel wilt zou ik ook kijken naar Frank Baines, daar heb ik zelf heel fijn in gezeten :)

Dankjewel! Ja de ikonic ben ik niet ontevreden over heeft een stuk korter zweetblad wat de arno brandt wel weer veel meer had. De arno brandt was ook wat meer voor lange benen mensen had ik het idee. Welke frank baines had jij?
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 02-09-23 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 21:02

Annenas schreef:
Ligt het wel aan de wrong? Al eens een grotere inch maat geprobeerd zodat je wat meer ruimte hebt aan de voorkant?

De ikonic is een 17.5 inch. Een 18 inch zal echt te groot worden voor mijn paardje helaas

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:27

michelle933 schreef:
Oskarrino schreef:

Dankjewel! Ja de ikonic ben ik niet ontevreden over heeft een stuk korter zweetblad wat de arno brandt wel weer veel meer had. De arno brandt was ook wat meer voor lange benen mensen had ik het idee. Welke frank baines had jij?

Volgens mij was het een Elegance 17.5 inch.

Afbeelding

Afbeelding

En hoe ik erin zat:

Afbeelding

Echt jammer dat m'n paard eruit gegroeid was :+ Was echt een heel fijn zadel!

M'n paard wordt nu niet meer gereden en heb m'n Harry Dabbs verkocht. Heb nu alleen m'n springzadel nog liggen voor evt stapritjes in de toekomst.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:15

Ik verplaats dit topic van RT-V naar HAR omdat het daar beter past.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 14:34

Dat ziet eruit als een fijn zadel zeg :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:13

Herkenbaar probleem! Ik zit zelf ook 100x fijner in een springzadel dan een dressuurzadel. Ik heb de kleinste kniewrong op mijn dressuurzadel zitten (bates). Ik hou echt van veel wrong maar dan wordt ik idd teveel achterin mijn zadel gedrukt...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:19

Een wat schuin naar voren wijzende dijbeenwrong, die je knie vrij laat liggen, zou best een goede keuze kunnen zijn.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 16:21

Nibbit schreef:
Een wat schuin naar voren wijzende dijbeenwrong, die je knie vrij laat liggen, zou best een goede keuze kunnen zijn.

Dat gevoel heb ik dus ook. Haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 16:22

FleurSandro schreef:
Herkenbaar probleem! Ik zit zelf ook 100x fijner in een springzadel dan een dressuurzadel. Ik heb de kleinste kniewrong op mijn dressuurzadel zitten (bates). Ik hou echt van veel wrong maar dan wordt ik idd teveel achterin mijn zadel gedrukt...

Ja ik denk ook dat ik in een springzadel helemaal top zit. Mijn huidige dr zadel de ikonic neigt al iets naar veelzijdigheid

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:46

Ik heb ongeveer hetzelfde postuur en zit in geen enkel dressuur zadel goed. Scheelt dat ik met een springzadel rijd :') maar ik heb vorig jaar een paard proef gereden welke een knight rider dressuur zadel erop had liggen en warempel, daar kon ik goed in zitten. Niet gedwongen en lekker ontspannen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 17:43

Ik up hem even omhoog!
Er inmiddels achter dat het voornamelijk de zitting is wat mijn bovenlijf naar voren lanceerd. Bij intresse kan ik een video sturen. Iemand die nog ideeen heeft? Ik heb wat bips en zit nu eigenlijk voor t mooie te veel op de lepel. Ik denk dat een zadel met minder diepe zit of stijle rugzitting mij beter zou staan Afbeelding