Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pallatin schreef:Wat vervelend dat je singel nog zo nat is? Wanneer heb je m voor het laatst gewassen? Ik rij meerdere dagen achter elkaar maar heb nog nooit gehad dat de singel niet droog was de dag erna. Ik zadel m’n paard af direct na het rijden en hang als t kan m’n singel met de wolkant naar boven even in het zonnetje of in de wind op. Als ik m’n zadel in de kast hang gaat de singel los erop, wel weer met de wolkant omhoog. Ik was m wel vaak, misschien scheelt dat? Zodra de wol niet meer zacht is en een beetje gaat klonten gaat ie in de was
Laurora schreef:mijn mattes singel droogt altijd heel snel, half uurtje buiten hangen en hij is droog, maar eerlijk is eerlijk, mijn paard is ook geen zweter.
Merk wel dat hij na het wassen een tijdje minder goed droogt, zelfs als ik met mattes eigen wolwasmiddel was.
Wat vervelend dat ie zo moeilijk droogt. Heb je Mattes zelf al eens benaderd met deze vraag? Wie weet hebben zij gedegen tips.
Pallatin schreef:Ik ben toevallig vandaag met m’n paard weer ns bij de doorwaadbare geweest maar ben er niet helemaal in geweest. Hij is nogal enthousiast in t water dus de modder zat tot op z’n flanken maar afgezien van het gewone zweet op de singel was ie met een kwartiertje droog. Ik heb er nu wel twee dus kan nog afwisselen. Is het geen optie om er een hoes bij te kopen? Of om m thuis ff in de droger te gooien?
Pallatin schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik m na het wassen gewoon op kastdroog zet en dan even de wolfinish functie. Dan is de wolkant super fluffy maar het leer nog vochtig. Ik kan de temperatuur helemaal niet instellen volgens mij![]()
De tweede singel die ik nu heb komt van marktplaats en is heel prima maar blijkbaar van een ouder type en ik vind de nieuwe versie toch fijner; daar zit de wol meer over de rand en bij die oudere versie voel ik meer een richeltje lijkt t
Rizette schreef:Mag ik jullie nog iets vragen, Ik heb zelf de Br bont singel. Maar welk wolwasmiddel gebruiken jullie? Ik merk toch dat de wol kapot gaat na een paar keer wassen. Dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen dat wassen maar op gegeven moment is het gewoon te plakkerig geworden en moet dat toch echt wel.