Welke vliegendeken hebben jullie (wel of geen UV bescherming)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Welke vliegendeken hebben jullie (wel of geen UV bescherming)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 22:20

Halloooo *\o/*

Aangezien mijn paard een nieuwe vliegendeken nodig heeft twijfel ik heel erg wat ik zal pakken vooral over het UV werende deel maar ook over een waterdichte rug of niet. Ivm de zomerse regenbuien die er steeds vaker zijn.

Welke vliegendeken hebben jullie en waarom heb je deze gekozen.
Is hij met waterdicht/UV werend gedeelte?

Sababber

Re: Welke vliegendeken hebben jullie (wel of geen UV bescherming)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:31

Ik heb van alles gehad. UV-werend, eczeem.. het beste beviel tot nu toe de Rambo protection, luchtig en echt beschermend tegen vliegen en muggen. Niet te slopen.

Ik heb ook een combi gehad van regen en vliegen, maar onder het regengedeelte gaan ze wel zweten hoor. Leuk bij 15 graden.. maar bij 20 toch al erg warm.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:41

Ik heb één met waterdichte rug, die was voor de wat warmere regenachtige dagen waarop ik ging rijden (stal ver weg en ik moest zelf buiten en binnen zetten dus geen zin om op het drogen te wachten :') ) maar het liefst gooide ik gewoon de Rambo protector (zonder vamoose) op. En met veel regen zonder deken :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:46

Hier een amigo vamoose deken met hals en waterdichte bovenlijn, heeft ze alleen op met regen niet zozeer tegen de vliegen. Wel standaard uv 75% masker met oren zonder neus. Geen masker geeft vieze ogen en een geïrriteerd paard. Masker zonder uv heeft geen nut bij haar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 00:45

De Rambo Protector

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:42

Buccas big neck van oren tot staart met buikflap. Ze transpireert er niet onder en hij is wit dus weert de zon. Nog steeds niet gesloopt na 2 maanden. Ik heb niet gekozen voor een dichte rug, want een vliegendeken gebruik ik doorgaans alleen in de warmere maanden. Als er dan regen is, is dat niet erg en dus mag ze in die maanden best nat worden.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:00

De rambo protector.
Sterk en niet warm.
Bij koeler regenachtige weer kun je er een liner in vast maken die het rug gedeelte droog houd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:20

Ik heb een amigo mio vliegendeken op dit moment. Uv werend en dat kwam vorig jaar na operatie enorm goed uit. Paard was scheermeskaal en het was hittegolf. Zo kon ze veilig buiten staan.

Het bevalt me enorm goed en wil niks anders meer, veel koeler als dekens die het niet zijn.

Ook hebben we een regen vliegendeken, maar die wil je niet ophebben op zonnige dagen dus is geen vervanger voor de vliegendeken. Eerder voor de regendeken als het nog net te warm is voor de 0 grams, maar voor mijn paard net te koud om nat te regenen. Dus boven de 20 graden krijgt ze hem niet op, daaronder wel als er regen voorspelt wordt die dag (en dan niet 1 klein buitje)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 22:58

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze eens bekijken

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:32

Ik gebruik de Lemieux kudos gladiator op mijn paard. De beste pasvorm die ik ooit voor hem heb gehad in een vliegendeken en net zoals de Rambo protector van die supersterke stof.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:46

Ik gebruik al jaren de zebra vliegendekens van QHP. Met kap om hun hoofd, buikflap en hals. Deze dekens zitten blijkbaar fijn want dit is het enige merk wat mijn merrie op laat. De tuin maakt het niet uit, maar ze hebben dezelfde maat dus hij heeft ook een QHP. Vind ik makkelijker met uitwisselen.

Zweten er allebei niet onder en gooi de dekens thuis in de wasmachine.