Wat zijn niet storende teugelclips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Relserk

Wat zijn niet storende teugelclips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 13:43

Voor mij verzorg paardje ben ik opzoek naar clips voor aan mijn teugels.
De rede hier voor is, is omdat hij ze kapot knabbelt. We hebben ze de afgelopen maand al 3x moeten vervangen.

Nu zitten er teugels aan waar ik absoluut niet mee kan rijden(zijn te smal en glippen door me handen) en omdat ik ze zelf maar gekocht heb (en de eigenaar vind die niet fijn maar vind het prima als ik ze gebruik) wil ik ze er makkelijk op en af klikken.
Helaas krijg is ze met de manier met hoe ze vast moeten er niet makkelijk op of aan dus wil ik clips gaan aanschaffen, maar wat zijn nou fijne makkelijke clips die niet de contact met de mond van het paard verstoord?

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat fijne makkelijke clips zijn?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:46

pol013

Re: Wat zijn niet storende teugelclips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:02

Bovenstaande model clips zitten aan mijn FRA teugels. Even opletten met bepaalde bitten. Al moet het al heel toevallig zijn als je net dezelfde combi treft, maar just in case:

https://hypostore.nl/br-dubbel-gebroken ... BwE#526=11
Bij dit bit kruipen die clips steeds het hoekje van de D trens om en blijven daar dan klem zitten. Super irritant.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:10

pol013 schreef:
Bovenstaande model clips zitten aan mijn FRA teugels. Even opletten met bepaalde bitten. Al moet het al heel toevallig zijn als je net dezelfde combi treft, maar just in case:

https://hypostore.nl/br-dubbel-gebroken ... BwE#526=11
Bij dit bit kruipen die clips steeds het hoekje van de D trens om en blijven daar dan klem zitten. Super irritant.

Ik heb ook de FRA teugels met deze clips. Wij rijden met een watertrens en dan heb je nergens last van, ik wil niet meer anders, het is zo fijn en handig dat ik op elk moment even de teugel los kan klikken of bijvoorbeeld voor het longeren etc.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:13

Ik rij al 20 jaar met die clips en zowel aan een d trens gehad als nu aan een watertrens en nergens last van.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:21

De clips die Avalanche linkt zijn volgens mij precies wat je zoekt. Ik vraag me op dit moment alleen nog maar af hoe het kan dat een paard in 1 maand 3 teugels kapot knaagt :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:22

Ja dat vroeg ik me ook af...maar dacht laat ik die vraag maar niet stellen :D
Dat gebeurt toch 3 seconden en niet langer en vaker?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:27

DuoPenotti schreef:
Ik rij al 20 jaar met die clips en zowel aan een d trens gehad als nu aan een watertrens en nergens last van.

Daarom vermeld ik toch ook het specifieke bit waarmee dat gebeurt.
Dat is ook het enige bit waar ik er last mee heb. Maar het gebeurt wel heel regelmatig bij het opstappen en is echt irritant omdat het niet vanzelf terug schiet.

Verder zijn het prima clips. (en fijne teugels maar TS geeft aan niet graag smalle teugels te willen hebben)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:32

Ja dat is zeker irritant.
Maar snap niet zo goed hoe het kan.
Ik reed oa met de fager ermee
Andere bitten waren bus en watertens.
Nu ook watertrens
dit is de D
Afbeelding

Relserk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 10:37

Bedankt voor jullie reacties ik heb ze inmiddels aangeschaft en zit nu te wachten tot ze binnen komen :D .

We rijden hem met een watertrensje dus ik verwacht geen problemen met dat het ergens vast blijft zitten.

Relserk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 10:43

Vanillia schreef:
De clips die Avalanche linkt zijn volgens mij precies wat je zoekt. Ik vraag me op dit moment alleen nog maar af hoe het kan dat een paard in 1 maand 3 teugels kapot knaagt :=

Ik ben niet de enige bijrijder en de andere tuigen hem wel eens op als ze daar na nog snel eventjes wat moeten doen.

Het is al meerdere keren aangegeven dat het hoofdstel pas omgedaan moet worden als je klaar bent met alles en zo kan opstappen (waarbij hij ook op zoek gaat naar de teugels :') ) maar zelfs de eigenaar vergeet dat soms wel is te doen.