Heyy Ik heb een paard (haflinger achtig) dat heel fel op het bit gaat hangen , zeer voorwaarts is en dan ook geen stop meer heeft. Het sturen lukt wel nog makkelijk. Ik zelf vind een dubbel gebroken bit fijner dus rijd ik haar nu met een dubbel gebroken beval bit maar hiervoor is ze dus al te sterk.
Daarnaast is mijn pony helemaal anders, deze gaat schudden met haar hoofd bij maar een klein beetje druk en is dus zeer gevoelig. ze is wel al 2 jaar onder het zadel.
Voor de eerste zou ik kijken naar een goede instructeur. Een sterker bit is symptoombestrijding.
Voor de tweede, wanneer is de tandarts het laatst geweest? Is er wel eens gecontroleerd op wolfskiezen? Welk bit gebruik je nu?
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 17-08-23 11:48
Wanneer is de tandarts voor het laatste geweest? En dubbelgebroken is meestal een prima bit. Op ongebroken gaan ze meestal nog meer hangen
Sterk zijn en hangen is meestal ook een teken van te weinig aan het been. En handen die zelf ook teveel doen.
Zie het als een touwtrek wedstrijd, als je beide trekt heb je een mooie wedstrijd. Maar als 1 persoon niet trekt.... dan is er ineens geen spanning op het touw meer.