Kent & Masters r-line of s-line?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam10

Kent & Masters r-line of s-line?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 14:59

Hoi!

Na fijn gebruik van mijn Kent en Masters zadel ga ik overstappen op een ander soort zadel. Nu wil ik hem gaan adverteren, maar ben ik een beetje aan het puzzelen met de termen s-line en r-line, het is me ontschoten wat mijn zadel ook alweer is. Met het zoeken op internet word ik niet veel wijzer.

Ik heb een MDM zadel van 17,5inch.
Kan iemand me helpen hoe ik de twee typen uit elkaar houd en waaraan ik kan herkennen wat mijn zadel voor type is?

Dank bij voorbaat!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:27

Dat is een dressuurzadel standaard schoft, type S line met een R bar kopijzer. Op de site van kent en masters staat de uitleg. Verschil is bijvoorbeeld dat de kopijzers in jouw geval de korte types zijn. Verder zijn de blokken met klittenband. Dus samengevat: S line korte kopijzers.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 15:39

Dank je voor je reactie! Bedoel je daarmee te zeggen dat MDM sowieso een s-line is (hoewel met korte kopijzers)? Dus sowieso geen r-line? Of begrijp ik dat verkeerd?

Nb: er zit idd een r-bar in het zadel.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:43

amsterdam10 schreef:
Dank je voor je reactie! Bedoel je daarmee te zeggen dat MDM sowieso een s-line is (hoewel met korte kopijzers)? Dus sowieso geen r-line? Of begrijp ik dat verkeerd?

Nb: er zit idd een r-bar in het zadel.

HDM Dressage Moveable Block high wither (this code used from 2015 onwards) R-Bar
HDR or HWDR Dressage high wither (Pre 2015) R-Bar
HDS Dressage Surface Block high wither (this code used from 2015 onwards) R-Bar
LDM Dressage Moveable Block low profile (this code used from 2015 onwards) R-Bar
DRL (or LDR) Dressage low profile (Pre 2015)
LDS Dressage Surface Block low profile (this code used from 2015 onwards) R-Bar
MDM Dressage Moveable Block standard wither (this code used from 2015 onwards) R-Bar
MDR (or DR) Dressage standard wither (Pre 2015) R-Bar
MDS Dressage Surface Block standard wither (this code used from 2015 onwards) R-Bar
DX or MDX
Cob Dressage (discontinued 2017/18) S-Bar

https://www.kentandmasters.co.uk/contac ... mber-check

Kent en masters geeft per e mail het exacte type.

amsterdam10

Re: Kent & Masters r-line of s-line?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 16:16

Ja, ik heb dat gezien op de website. Er staat ook dat ze geen uitsluitsel geven over serienummers per mail of via de website.

Ik zie alleen nergens staan in dit overzicht dat MDM per definitie een s-type is. Wel dat er een r-bar in moet.