Borstverbreders bucas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Borstverbreders bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 07:44

Ik zoek ervaringen met de borstverbreders van bucas.
Ik wil een buzz off aanschaffen, ook eentje gepast maar mijn pony werd ingesnoerd aan de voorkant: te strak.
Ook heb ik nog een irish deken van bucas liggen die ook strak zit.
Ik weet dat er ook bigneck modellen zijn, maar van de buzz off is dat een ander model..

Ik ben met name benieuwd: blijft een verbreder goed zitten? Werkt het fijn? Schuurt het niet?
Eventueel foto’s?
De buzz en de irish zijn dekens met het magneetje, werkt een verbreder dan ook goed?

Daphara

Re: Borstverbreders bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:24

Ik heb Shires, dis ondanks de Big-Neck dekens van Bucas, heb ik alsnog borstverbreders nodig om het passend te krijgen dankzij de enorme voorgevels van mijn paarden. Mijn advies, ga niet meteen voor de grote borstverbreder, probeer eerst de smalle, want als een deken achter de schoft valt, dan krijg je drukpunten daar.

Ik zou voor jouw pony sowieso voor een Big neck gaan en dan de situatie opnieuw beoordelen, die Big neck dekens laten gewoon meet ruimte voor borst, hals en schouders over dan de standaard dekens die voor " normale" paarden/pony's zijn.

Voor de rest merk ik geen verschil in schuurplekken of iets dergelijks. Het belangrijkste is dat de deken van zichzelf al goed ligt en de borstverbreder alleen bedoeld is om het kleine stukje dat je vooraan tekort komt op te vangen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:42

Ik vind de borstverbreder niet werken. Maar dat is wel al jaren geleden dat ik dat heb geprobeerd, dus misschien inmiddels verbeterd in model/ werking.
De verbreder zorgt ervoor dat de deken nog verder naar achteren trekt. Ligt misschien ook wel aan het model van je paard. Bij hoge schoft werkt(e) het in ieder geval niet fijn.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:49

Muze schreef:
Ik weet dat er ook bigneck modellen zijn, maar van de buzz off is dat een ander model..

Hoe bedoel je dit?

Dit vind ik op internet :
Citaat:
De pasvorm van de alle Bucas Buzz-Off dekens is per 2019 aangepast naar de Big Neck pasvorm. U kunt dus de reguliere Buzz-Off deken bestellen in plaats van de Big Neck.

Maar deze zijn dan al te krap voor jou paard? Of heb je een oudere deken gepast?

Sintara

Re: Borstverbreders bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:56

Het klinkt meer alsof de deken juist te groot is, dat is wat te grote dekens doen: achter de schoft naar achter trekken..

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:13

Ik vond een borstverbreder bij een bucas bij mijn brede Quarter destijds niet werken. De hele pasvorm/het hele model wordt anders en pastte toen eigenlijk nog slechter

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 17:43

Sintara schreef:
Het klinkt meer alsof de deken juist te groot is, dat is wat te grote dekens doen: achter de schoft naar achter trekken..

Absoluut niet.
Hij trekt helemaal niet naar achteren. T past gewoon niet op m’n barokke model. Keurig netjes qua lengte.

Ik weet niet hoe oude de deken was die ik gepast heb, maar wel met de sluiting met magneetje.