Hoe snel hoefschoenen niet meer passend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_1978

Hoe snel hoefschoenen niet meer passend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 19:53

In september 2022 heb ik door mijn natuurlijk bekapper hoefschoenen laten aanmeten.
Paar gebruikt en door omstandigheden daarna in de kast gelegen.
Deze week wilde ik ze gebruiken en pasten ze niet meer, lijken in de lengte en breedte te klein te zijn.
Ik heb steeds dezelfde bekapper gehad met een interval van 6 weken, laatste keer bekapt afgelopen donderdag.
Lijkt me niet de bedoeling dat ik elke 9 a 10 maanden nieuwe schoenen moet kopen, toch?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:59

Mmm, ik heb uiteindelijk ook 4 paar gekocht.. De hoeven van mijn paard werden wat groter.
En ik had 2 paar, een voor net na het bekappen en een paar voor na 4 weken tot de volgende bekapbeurt.

Misschien een tip, ik heb de te kleine schoenen verkocht op de Duitse Ebay (kleinanzeigen), daar is best vraag. En met Google vertalen kom je een heel eind.

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 20:21

Tilmar schreef:
Mmm, ik heb uiteindelijk ook 4 paar gekocht.. De hoeven van mijn paard werden wat groter.
En ik had 2 paar, een voor net na het bekappen en een paar voor na 4 weken tot de volgende bekapbeurt.

Misschien een tip, ik heb de te kleine schoenen verkocht op de Duitse Ebay (kleinanzeigen), daar is best vraag. En met Google vertalen kom je een heel eind.

Deze wat ik heb passen helemaal niet meer zelfs niet na het bekappen ☹️
Op zich kan ik me voorstellen dat ze vlak voor het bekappen niet meer helemaal lekker zitten. Baal er goed van.

Dankjewel. Daar kan ik ze nog altijd proberen te verkopen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:07

Kwam je paard bij het passen net van de ijzers af? Is je paard verhuist en dus ander managment?
Dat zijn 2 dingen waardoor voeten best wel kunnen veranderen is mijn ervaring. Ook als de bekapper regelmatig komt.

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 22:17

Dennis schreef:
Kwam je paard bij het passen net van de ijzers af? Is je paard verhuist en dus ander managment?
Dat zijn 2 dingen waardoor voeten best wel kunnen veranderen is mijn ervaring. Ook als de bekapper regelmatig komt.

Nee daar is allemaal niks aan veranderd…vandaar dat ik ook zo verbaasd was.

Odetje92

Re: Hoe snel hoefschoenen niet meer passend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:03

Voeten kunnen zeker veranderen van vorm waardoor schoenen niet meer passen, na drie kwartier jaar kan dat. Ik zou ze in jouw geval weer te koop aanbieden en nieuwe (zelf) meten. Op facebook is een hoefschoenen groep waar je tweedehands exemplaren goed kunt verkopen