Ik heb recent een nieuwe pony gekocht en daar een halster bij meegekregen.
Nu zit dit halster behoorlijk hoog op de neus wat mij best wel irriteert om te zien.
Dus aangezien ik geen flauw idee had wat voor maat ik voor hem nodig zou hebben, bedacht ik vandaag maar eens zijn hoofd op te meten..
Kun je al raden.. zit steeds tussen de maten in voor bij welke halsters ik de maten kan vinden.. suuuper vervelend!
Hij is momenteel net 2 geworden, is nu rond de 1m10..
Voor de mensen die mij echt willen helpen zijn dit de opgemeten maten:
Neusomtrek:
43cm
Hoofdomtrek:
80cm max 85cm
Dit is even zo simpel maar wel aardig accuraat gemeten, niet te losjes, ik denk precies goed gemeten haha.
Maarja voor de mensen met maten kennis van paarden hoofden, hij heeft dus een vrij smal hoofd, maar wel best wel een lang hoofd.. dus hij zou of een te groot halster moeten krijgen, of een halster die zit zoals het halster die hij nu heeft, dus te hoog op de neus..
Heeft iemand anders dit probleem ook? Of wellicht gehad ook op jongere leeftijd? Zo ja is dit goed gekomen dmv een "normalere" maat? Haha

Heeft iemand enig idee wat de beste optie zou zijn in dit geval.. het leek mij een leuk idee de halsters van mijn shetten te matchen, maar als er voor hem geen perfect passend halster is.. lastig allemaal! Had al een halster op het oog om boor beide te kopen maar ik kan daar dus ook geen maten bij vinden.
Hij zit dus tussen shetlander en pony in.. neus shet, hoofd pony. Bij de meeste.. maar mijn pony halster van op zijn oude locatie voor de andere ponys, paste hem totaal niet..
Tips zijn zeer zeker welkom..
Bedankt!