Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Meestal is voor meer noodzakelijk dan achter, vanwege de gewichtsverdeling op de voor en achterhand. Dus om voor te beginnen en eventueel later achter ook te doen is vrij logisch. Al zou ik in jouw geval wel kritisch kijken naar de gevoeligheid achter, want als de steentjes nu al lastig zijn dan zit dat tweede consult natuurlijk wel eraan te komen en kun je misschien beter alles in 1x doen.
Ik heb overigens hele fijne ervaringen met een pas set bestellen online en zelf kijken wat het beste is. Mij werd Hoofwear aangeraden, maar die verzekerde me al meteen dat er niets ging passen met de ronde hoeven van mijn paard. Heel vreemd was dat. Ik kon eventueel 1 merk proberen, maar die had heel veel klittenband en stof en dat wilde ik niet vanwege het nat en vies worden hier in de klei.
Uiteindelijk bij Equischoen terecht gekomen en dat was een verademing. Per mail contact gehad over de maten van de hoeven (inclusief foto's) en op basis daarvan hebben ze een aantal merken en maten gestuurd die ik kon passen. De twee die het beste pasten heb ik toen kunnen bestellen als test schoenen welke ik een week mocht gebruiken om te kijken of ze echt goed zaten. Heb daarna zo'n 2,5 jaar plezier gehad van mijn paar Scootboots. Nu gebruik ik momenteel even niets meer om te kijken hoe dat gaat.