Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vissy schreef:Ja het klopt dus niet he?
Zadelmaker was geweest en heeft hem wat opgevuld omdat de vulling aan de voorkant/midden wat was ingezakt.
De volgende dag les en werd gefilmd. Zag dat m'n zadel wat klapperende op het filmpje. Ik aangesingeld ernaast testen en dan zie ik dit.
Echt nooit gehad. Zadelmaker al aantal jaar en altijd goed. Maar dit geeft weinig vertrouwen..
Vissy schreef:Ja het klopt dus niet he?
Zadelmaker was geweest en heeft hem wat opgevuld omdat de vulling aan de voorkant/midden wat was ingezakt.
De volgende dag les en werd gefilmd. Zag dat m'n zadel wat klapperende op het filmpje. Ik aangesingeld ernaast testen en dan zie ik dit.
Echt nooit gehad. Zadelmaker al aantal jaar en altijd goed. Maar dit geeft weinig vertrouwen..
Flevolander schreef:waarschijnlijk is je paard afgenomen in bespiering waardoor hij de kans heeft om voorover te kiepen en dus te klapperen aan de achterkant..
er van uitgaande dat het geen hele boommaat scheelt, en dat je paard de bespiering wel weer terugkrijgt is daarin normaal gesproken wel een (tijdelijke) oplossing te vinden.
Babootje schreef:Flevolander schreef:waarschijnlijk is je paard afgenomen in bespiering waardoor hij de kans heeft om voorover te kiepen en dus te klapperen aan de achterkant..
er van uitgaande dat het geen hele boommaat scheelt, en dat je paard de bespiering wel weer terugkrijgt is daarin normaal gesproken wel een (tijdelijke) oplossing te vinden.
Eens,
Nu is het ook nog eens zo dat je een zadel pas goed kunt beoordelen onder de man. Een zadel mag nooit zo strak op de rug liggen, het paard moet ook de ruimte hebben om de rug te bollen onder de ruiter.
Je kunt van zo;n filmpje (zonder ruiter) dus niet heel veel zeggen.
Dit kan prima door de afgenomen bespiering komen en het kan zeker goedkomen als je paard in bespiering wat bijkomt. In de tussentijd is dit goed op te lossen met een goede onderlegger. Een stuk goedkoper dan een andere zadelmaker laten komen en altijd handig als je m daarna nog eens nodig hebt.