Ik heb een halflinger van 8, die niet heel lekker op het bit loopt. Nu moet ze ook nog echt goed bevestigt worden in de aanleunend maar welk bit. Ik rij veel buiten, maar ook daar wil ik graag nageefelijkheid, ze kan zich buiten nog wel eens sterk maken als ze wat drukker is en erg allert is op haar omgeving. Dan is ze soms zo met iets anders bezig dat ze even vergeet dat ik erop zit en iets van haar vraag.
Eergisteren tandarts gehad en nog eens goed gekeken naar wat voor soort bit. Geen laag gehemelte, geen bijzonderheden bij de tong, genoeg ruimte voor een bit, wel weke lagen, dus daar zit waarschijnlijk gevoeligheid.
Wat heeft ze al in gehad, hele bustrens HH, hele watertrens appelbitje, Sprenger dubbelgebroken aurigan, stubben dubbel gebroken max control (zo eentje die bij druk hele trens wordt) trust tongboog, myler level 1, rollerbit D-trens.
Op eigenlijk alle bitten loopt ze relatief hetzelfde, hangen, niet kauwen of überhaupt iets doen met het bit. Nauwelijks tot geen nageefelijkheid. Ze loopt normaal met hoogte hoofd geen sterrenkijker of overdreven laag lopen.
Nu zit ik te kijken naar welke bit ik nu wil gaan gebruiken om er ook in echt in te houden om haar beter door te gaan rijden. Ik denk zelf aan een bus- of D-trens en ongebroken, een bit welke rustig en stabiel in de mond ligt. Maar welk materiaal/ dikte heb ik even geen idee van.
Welke bit raden jullie aan?