Nieuwe Lemieux Matrix onderlegger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linsje27

Nieuwe Lemieux Matrix onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 16:25

Hallo bokkers!

Mijn zadelmaker adviseerde mij om de Lemieux matrix pad of een Winderen pad te proberen.

Aangezien er nog al een prijs verschil is en vrij nieuwe pad is, ben ik op zoek naar ervaringen over deze Lemieux pad. Misschien is er al iemand die deze heeft liggen?

Op de site lijkt het de pad veel beloven. Oa dat je zelf de pad kan wijzigen tussen 9 en 13 mm.

https://www.lemieuxproducts.com/eu/hors ... -pad-black

Afbeelding

Laura_

Re: Nieuwe Lemieux Matrix onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:41

Met de prolite pad wel goede ervaringen

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:15

De lemieux heb ik niet maarrrr de Winderen pad is zijn prijs echt waard. Je kunt deze pad eerst testen en eventueel retour doen als het niet bevalt. Ik moest retourneren omdat ik toch een andere maat wilde maar vond het al jammer dat ik hem toen een paar dagen moest missen :D

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 17:11

Melzazu schreef:
De lemieux heb ik niet maarrrr de Winderen pad is zijn prijs echt waard. Je kunt deze pad eerst testen en eventueel retour doen als het niet bevalt. Ik moest retourneren omdat ik toch een andere maat wilde maar vond het al jammer dat ik hem toen een paar dagen moest missen :D

Heb je de variant waar je de inlagen ook kunt veranderen?

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 17:12

Laura_ schreef:
Met de prolite pad wel goede ervaringen

Ook kwa demping? Ik zoek de combinatie van inlagen en demping :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:52

linsje27 schreef:
Melzazu schreef:

Heb je de variant waar je de inlagen ook kunt veranderen?

Nee ik heb de slim variant want mijn zadel is op maat dus ik wilde alleen extra demping.

Ik heb toevallig net een prolite pad die ik voor een ander paard heb gehad verkocht. Met inlages. Ik zou zelf zeker voor de Winderen met inlages gaan. Het materiaal is zoveel beter dan van de prolite pad maar dat is mijn mening hoor voor wat het waard is.

Ik zou echt eens een Winderen pad testen als ik jou was.

Kijk anders eens op voor naar het Winderen half pad topic. Daar staan ook veel ervaringen van andere bokkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:23

In de prolite zit materiaal wat ook in rolstoelen zit.
In de winderenpad zit vilt, ook heel goed drukverdelend.

Ik haal uit de link van LeMiauw niet zo goed wat daar precies inzit?

Ik zou kiezen voor een product wat duidelijk is wat het is, en daarna de prijs.

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 18:23

Klinkt zeer goed! *\o/*
Mijn zadel is ook op maat gemaakt, maar door een blessure zijn we inmiddels al 3 maanden uit de running en zijn we heel veel spieren verloren.
Ook mede door de blessure wil ik het haar zo comfortabel mogelijk maken als we straks weer kunnen opbouwen :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:33

Nielojram schreef:

Maar in een Winderen pad zit echt niet alleen vilt hoor. Alleen de eventuele inlages (als je voor zo’n pad kiest) zijn van vilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:33

De inlagen bepalen de drukverdeling :-)

linsje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 18:36

Nielojram schreef:

Weet je ook wat voor materiaal er in de prolite zit?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:55

Nielojram schreef:
De inlagen bepalen de drukverdeling :-)

Volgens mij zijn de vilten inlages alleen bedoeld voor correcties om je zadel bijvoorbeeld aan de achterkant wat hoger te leggen. Deze gaan ook aan de bovenkant in de pad in dus het vilt ligt op de eigenlijke pad die in alle varianten hetzelfde is.

Uiteraard kun je de drukverdeling op die manier aanpassen maar als je zadel op maat is en goed past en je alleen demping wil kun je ook kiezen voor de “gewone” pad van Winderen en heb je dus ander materiaal dan alleen vilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:34

@linsje, ik weet de exacte benaming niet (meer) maar het materiaal wordt ook gebruikt in rolstoelen en bedden.

@Melzazu, je wil niet de drukverdeling aanpassen, je wil je zadel, wat eigenlijk een maat te groot is, aanpassen met een pad. Dan wil je dezelfde drukverdeling als je wolvulling wat in je zadel zit.
Dan kies je voor het spul wat dat het beste benaderd, in dit geval vilt.

Heel simpel; je schoenen zijn qua leest prima, maar een maat te groot, dan voldoen dikke sokken, maar de sokken moeten wel de leest volgen.

Met dikke sokken gaan kaplaarzen niet beter passen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:42

Nielojram schreef:
@linsje, ik weet de exacte benaming niet (meer) maar het materiaal wordt ook gebruikt in rolstoelen en bedden.

@Melzazu, je wil niet de drukverdeling aanpassen, je wil je zadel, wat eigenlijk een maat te groot is, aanpassen met een pad. Dan wil je dezelfde drukverdeling als je wolvulling wat in je zadel zit.
Dan kies je voor het spul wat dat het beste benaderd, in dit geval vilt.

Heel simpel; je schoenen zijn qua leest prima, maar een maat te groot, dan voldoen dikke sokken, maar de sokken moeten wel de leest volgen.

Met dikke sokken gaan kaplaarzen niet beter passen.

Ah ja zo bedoel je. Ja in geval van TS lijkt me die correctie pad dan wel geschikt.

Mijn zadel past prima dus daarom de gewone zonder vilt dus maar met dat andere spul wat ook de basis is voor de correctie pad.

Deze pad die ik heb tilt je zadel als het ware op. Mijn zadelpasser drukte me nog op het hart geen bontje of iets te doen aangezien die je zadel kleiner maken en dat wil je dus niet. Vandaar dat ik ook de slim variant heb. Zo min mogelijk dikte puur voor demping. Hij loopt er veel lekkerder mee