Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimberley_ schreef:Mijn pony krijgt zo af en toe een equissage behandeling waar ze toch echt heerlijk relaxt van wordt en ik merk ook wel verschil bij het rijden.
Kimberley_ schreef:Mijn pony krijgt zo af en toe een equissage behandeling waar ze toch echt heerlijk relaxt van wordt en ik merk ook wel verschil bij het rijden.
supsuusje schreef:Er zijn idd veel spullen en therapieën op de markt die je vooral een goed gevoel geven. Maar als van dat soort berichten je wenkbrauwen gaan fronzen, volg dan de pagina van dr Marlin die voor heel veel producten en gewoontes een wetenschappelijke/inhoudelijke onderbouwing probeert te vinden:
https://www.facebook.com/DrDavidMarlin
Padoertje schreef:Kimberley_ schreef:Mijn pony krijgt zo af en toe een equissage behandeling waar ze toch echt heerlijk relaxt van wordt en ik merk ook wel verschil bij het rijden.
Deze kwam 1x per maand gewoon als extraatje en ik had een therapie deken, waaronder mijn paard echt altijd stond te soezen op stal. Hij was daarmee echt een stuk relaxter. Ook stalgenoten viel dat op, want hij was behoorlijk bloederig en karaktervol en niet altijd even gezellig op stal..
Popstra schreef:mijn DA vind de trilplaat niet fijn als een paard gewrichtsproblemen heeft. dat trillen kan dan pijnlijk zijn. voor pezen en spieren is het wel o.k
Sizzle schreef:Er is enorm veel zooi op de markt die volgens „te mooi om waar te zijn“ principe verkocht worden.
Als is meestal vrij eenvoudig: als het product niet voor humaangebruik door gekwalificeerde fysio‘s aangeboden wordt dan is de kans groot dat je een onzinnig product gekocht hebt.
En zelfs in de humane reguliere fysio wereld zijn er toepassingen waarvoor het bewijs flinterdun is of zelfs afwezig is. Voor humaan bereik verdwijnen deze hopelijk steeds meer door de nieuwe regulering maar voor dieren is het een jungle.
Sizzle schreef:Dat komt er nog bij.
Ik doelde puur op de apparatuur. Een hoop daarvan is nergens op gebaseerd. De verwachting (hoop) is dat het aantal nonsense indicaties voor mensen terug geschroeft gaat worden maar vervolgens zullen ze waarschijnlijk als kosmetische produkten of veterinaire produkten op de markt blijven.