Waarom piepen mijn laarzen en zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Waarom piepen mijn laarzen en zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 17:24

Hoi iedereen!
Ik heb al best lang dat mijn laarzen piepen wanneer ik rijd, ik rijd met leren laarzen maar een kunststof (suede) zadel, bij de laarzen heeft het dan een vals leren vlak, hier hoor ik heel vaak gepiep en dat kan mij nog wel eens irriteren.
Nu is mijn vraag: weten jullie hoe dat komt? Het is ook niet altijd, ik heb de indruk dat wanneer ik mijn laarzen poets dat het een tijdje beter is maar er is ook al geweest dat het blijft aanhouden.
hopelijk hebben jullie een antwoord!

Anoniem

Re: Waarom piepen mijn laarzen en zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:37

Het vet van je laarzen geleidt dan beter.
Maar als je onderbenen veel bewegen zou ik mij meer op bv. centered riding richten ( zoek-el maar ;-) )

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:44

Hier wordt dan gezegd dat het niet betaald is.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 21:55

Nielojram schreef:
Het vet van je laarzen geleidt dan beter.
Maar als je onderbenen veel bewegen zou ik mij meer op bv. centered riding richten ( zoek-el maar ;-) )

Mijn benen bewegen eigenlijk niet veel, in tegendeel zelfs ik krijg net vaak complimenten over mijn stille benen. Daarom ook dat ik get zo raar vind

pillow schreef:
Hier wordt dan gezegd dat het niet betaald is.

Ik kan met zekerheid zeggen dat het wel betaald is hoor :')

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:12

Heel herkenbaar, ik heb het ook en irriteer me er kapot aan ik spuit cockpitspray op mijn zadel waardoor het minder kraakt/piept

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:18

Helaas dit is gewoon eigenlijk niet te voorkomen, de wrijving hoe minimaal ook tussen leer en kunststof zorgt hiervoor. Voor mij een van de redenen dat ik een Kunststof zadel gewoon echt niet kan uitstaan :') Ik word helemaal gestoord van dat gepiep, en niet alleen bij mezelf toen ik er nog op een blauwe maandag er een hand maar ook van andere die in de bak rijden met een Wintec oid en dan piepend langskomen :+

Overigens hoeft het niet alleen te komen van je laarzen maar leren beugelriemen kunnen ook al zorgen voor dat irritante gepiep :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:20

Ik heb wel eens gehoord dat een beetje talkpoeder op je zadel of laarzen smeren zou helpen. Mar zelf geen ervaring mee.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:34

Jep, talkpoeder is vaak de oplossing.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 12:18

dieseltje09 schreef:
Helaas dit is gewoon eigenlijk niet te voorkomen, de wrijving hoe minimaal ook tussen leer en kunststof zorgt hiervoor. Voor mij een van de redenen dat ik een Kunststof zadel gewoon echt niet kan uitstaan :') Ik word helemaal gestoord van dat gepiep, en niet alleen bij mezelf toen ik er nog op een blauwe maandag er een hand maar ook van andere die in de bak rijden met een Wintec oid en dan piepend langskomen :+

Overigens hoeft het niet alleen te komen van je laarzen maar leren beugelriemen kunnen ook al zorgen voor dat irritante gepiep :=

Wel in dat geval is er beterschap op komst want ik heb een tijd geleden een leren deuber zadel besteld, die zou ergens midden augustus aankomen!