Ik ga mijn paard dit jaar zadelmak maken. Ik vind het heeeerlijk om nu alvast te fantaseren over toekomstig harnachement

Ik ben al heel lang verliefd op barokke zadels en twijfel of ik nu de overstap zou maken. Ik kan online eigenlijk weinig informatie vinden over de verschillen tussen een traditioneel dressuurzadel en een barok zadel. Tuurlijk zie ik zelf ook wel verschillen, maar wat voel je hiervan tijdens het rijden?
Ik heb een stevige korte pony van 3. Ik verwacht dat zij de komende jaren nog best gaat veranderen waardoor ik momenteel vooral naar boomloze en semi boomloze zadels kijk. Ik zou dan kwa barok zadel uitkomen bij de Startrekk Espaniola Bonita.
En waarom zou ik voor een barok zadel gaan? Nou, eigenlijk durf ik dat nog niet helemaal te zeggen. Ik weet te weinig over de zadels behalve dat ik er eens in een heb gezeten en deze echt mega lekker zat. Maar zijn ze echt handig als je ook dressuur wil rijden? Fanatiek zal het niet zijn, maar af en toe een wedstrijdje lijkt me wel leuk. Verder zou ik graag fanatieker working equitation willen rijden en op buitenritjes gaan. Is een barok zadel dan wat ik zoek? Of toch beter een dressuurzadel?