Graasmasker 24/7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Novade

Graasmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 23:32

Hi Allemaal,

Gezien mijn paard van lucht al dik wordt, ben ik op zoek naar een kwalitatief goed graasmasker wat tevens comfortabel zit. Ze heeft er nu eentje van Waldhausen, zo een nylon halster zegmaar, maar dat vind ik niks. Het schuurt langs haar gezicht waardoor ze nu plekken heeft en daarnaast vind ik het ook een te benauwd ding, al helemaal met deze warmte. In wil dus grote(re) neusgaten waardoor ze comfortabel kan ademen. Daarnaast zoek ik er eentje die ze in de winter ook op kan houden, maar waarbij ze wel door een hooinet kan eten (mazen 4x4). Momenteel doe ik het graasmasker overdag af en savonds weer op voor de nacht. Zijn er mensen met ervaringen met verschillende maskers? Een greenguard zie ik veel voorbijkomen, maar twijfel hierover omdat het er als redelijk hard kunststof uitziet en dit de tanden aantast... Dan kom ik weer op de easygrazer (met oostenrijks keurmerk). Of de thinline flexibele filly, maar die lijkt me dus weer heel benauwd door dat kunststof als de zon erop staat... Nouja, ik kom er dus niet helemaal uit... Hoor graag wat jullie ervaringen zijn :)

Poekkie

Re: Graasmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 01:19

De thinline was hier binnen het uur al gesloopt, die raad ik niet aan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 05:12

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 05:51

Poekkie schreef:
De thinline was hier binnen het uur al gesloopt, die raad ik niet aan.

Hier dezelfde ervaring :')

Ik heb tot nu toe heel veel geprobeerd en een graasmasker van Kramer is dit moment de enige die nog enigszins heel is. Hij is wel bijna stuk, maar hij heeft hem wel al langer dan een maand 24/7 op. Ik zal eens terugzoeken voor je naar een link

Edit: de link
https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... orf-Gently

Die bontjes is leuk maar die waren er met 5minuten al af. Maar scheurt bij hem niet

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:13

Ik heb er veel uitgeprobeerd en de thinline bleef bij mij nog het langste goed, het paard ook overigens. Die vindt de thinline prima, ook bij heel heet weer. Alhoewel die nu toch ook van de thinline 2 versleten voortanden heeft helaas, op zandgrond ging dat mis. Op veen bleven de tanden wel goed, logischerwijze heeft de korrel van de grond meer of minder schurende werking op de tanden. Mijn ervaring is dat de graaskorf zelf heel blijft afhankelijk van de kwaliteit gras waar je ze opzet. Lange harde uitgebloeide grashalmen, daar trekken ze hem inderdaad heel snel kapot op. Op kort gemaaid gras kan hij wel een jaartje mee gaan.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:49

Hier de thinline en tevreden over, juist een stuk minder benauwd dan zo'n masker als wat je nu hebt.

Ik heb hem nu een paar weken en hij blijft hier heel tot nu toe, maar ik weet niet of ze helemaal bestand zijn tegen ook hooi eten en dan ook nog eens uit een net. Los hooi gaat wel maar uit een net wordt het én wel heel lastig eten (wat je doel is natuurlijk, maar kan me voorstellen dat dit te veel frustratie oplevert) én het masker heeft door de krachten dan wel een stuk meer te lijden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:44

Ik zweer al jaren bij de grazing muzzle van Harry's Horse :)

pukkepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:59

Ik had het graasmasker van as das pferd im blick 24/7 op bij mijn paard. Daarmee kon ze ook uit hooinetten eten.
Omdat het een leren korf ik vormt het.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:12

Vorig jaar had onze pony de Greenguard 24/7 om. Geen problemen mee gehad. Ze kon er ook mee uit de hooinetten eten.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:18

pukkepaard schreef:
Ik had het graasmasker van as das pferd im blick 24/7 op bij mijn paard. Daarmee kon ze ook uit hooinetten eten.
Omdat het een leren korf ik vormt het.

Ik heb deze ook al 3 jaar voor mn shet, en hij gaat al 3 zomerseizoenen mee, ze heeft hem dan 24/7 om en kan inderdaad ook gewoon uit de netten eten. Vind het ook fijn dat er een rubberen plaat in kan om te zorgen dat de tanden niet beschadigen (en je hebt verschillende grootte gleuven zodat je de inname nog meer kan reguleren)

En mijn shet is echt een sloper, hiervoor gingen ze er met een week doorheen van verschillende merken, maar deze heeft het tot nu toe nog volgehouden.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:40

Muzzle air van Harry's horse hier nog altijd favoriet! Thinline geprobeerd maar vind ik niet het geld waard... was bij mij te snel kapot, dan haal ik liever elk jaar een nieuwe van harry's horse. Enkel bondjes aan de "bakstukken" nodig, verder geen plekjes. Terwijl met de thinline had hij bontjes op zowel de neus als kinriem en de bakstukken. Dat is de korf misschien wel luchtig maar de rest absoluut niet...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:25

Hier de thinline, 24/7 in gebruik.
Nooit meer anders.

Novade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 10:00

Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Ik lees hier heel wisselende reacties. Toch zijn er veel mensen die de thinline aanraden, mede omdat de grootte van de eetcirkel aan te passen is...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:20

Lopen jullie er niet tegenaan dat paarden dan niet meer kunnen krabbelen en dergelijke ( zowel zichzelf, als elkaar)?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:24

Muze schreef:
Lopen jullie er niet tegenaan dat paarden dan niet meer kunnen krabbelen en dergelijke ( zowel zichzelf, als elkaar)?

Die van mij kroelt wat af met zijn weide maatje :+ dus nee hoor, zie geen verschil

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:25

Muze schreef:

Heeft ze met de thinline geen enkel probleem mee.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:27

Ah goed te weten.
Ik twijfel een beetje of ik ook naar een graasmasker zou “ moeten”, neem t wel even mee in mijn overweging.
Eea hangt af van eventuele veranderingen van management.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:36

Voor de green guard heb je tegenwoordige rubberen inleg plaat.

Wij hebben pferd am blick een paard gehad ook met rubberen plaat die heeft ze 24/7 om gehad ook met fijne slowfeeders geen probleem

Novade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 10:43

Ohja en qua slijtage van de tanden... is dat bij rubber dan minder erg dan kunststof? Daar zat ik nog over in

pukkepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 11:03

Met de greenguard had mijn paard wel slijtage aan de tanden, met das pferd im blick geen last van gehad met een inlegplaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:43

Novade schreef:
Ohja en qua slijtage van de tanden... is dat bij rubber dan minder erg dan kunststof? Daar zat ik nog over in

Hier geen slijtage gezien met rubber.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:44

pukkepaard schreef:
Met de greenguard had mijn paard wel slijtage aan de tanden, met das pferd im blick geen last van gehad met een inlegplaat.

Green gaard gebruikt met de rubberen inlegplaat?