Wij hebben net een nieuwe pony ik denk dat er new forest inzit. Ze is 1.42 maar haar hoofd is best groot. Maat pony is van halster net te klein en maat cob te groot eigenlijk. Zal ook per merk verschillen natuurlijk. Er zat een hoofdstel bij maar die zit niet zo mooi. Er zijn vast mensen met hetzelfde en kunnen misschien een merk aanraden?
Ik heb een Welsh met chique hoofdje, ze is 1.46m. Ze zit ook vaak tussen cob en pony in. Ik heb een hoofdstel van Döbert maat cob en die zit goed, wel met alles op een vrij kleine stand. Overigens maakt ook voor halsters het merk nogal uit, is mijn ervaring. Mijn andere Welsh heeft van het ene merkt maat shet en de andere maat pony...
Anoniem
Geplaatst: 15-06-23 19:26
In de Engelse merken zoeken, die snappen waterhoofdjes beter omdat ze zelf fokken . Duits, Frans en Italiaans gaat hem niet worden. Zijn best betaalbare Engelse-makelij hoofdstellen te vinden op bv deze site.
Schockemöhle werkte hier ook goed. Pony zat ook tussen cob en pony in. Nu zitten we met een die tussen pony en shetland inzit.. ook erg leuk!
KiKiDo
Geplaatst: 15-06-23 19:30
Schockemohle heeft de Mix en Match lijn. Daar kan je alle onderdelen los bestellen. Dit is wel een duurder merk (wel kwaliteit). Bridle2 fit heeft dit ook. Heb ik zelf geen ervaring mee.
Er zijn wellicht Bokkers die dit ook van andere merken kennen?
Heel soms het huismerkt van Epplejack. Maar daar vond ik het kwaliteit wat minder van, maar goed.. ik ben beetje een zeur als het om leer gaat. Dus ben ik niet heel betrouwbaar in mijn mening daarover (dure smaak, onnodig soms)
Ik wilde net een topic openen over hetzelfde probleem. Cob is altijd kleinste gaatje of bijprikken en bij maat pony lijkt ze op de hulk die in een krap pakje gepropt wordt. Dus ik ga met veel interesse volgen
Ik heb een standaard hoofdstel met gecombineerde neusriem maat cob van BR voor mijn arabier qua neusomtrek maat pony heeft, maar voor lengte een cob moet hebben. Voor halsters heeft ze meestal pony, soms cob. het hoofdstel past goed.
Dorine92
Geplaatst: 16-06-23 06:51
Je kunt op zich gewoon een hoofdstel op maat laten maken. Als je rondgenaaid neemt moet je los een bakstuk waarvan de gesp achter de oren zit, en dan een losse neusriem en een losse keelriem, en dan kies je een mooie frontriem uit en dan ben je er. Volgens mij kan dat gewoon bij bijv frontriemdesign en LDP design en dat soort sites