vervanger voor Tekna anatomischte singel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

vervanger voor Tekna anatomischte singel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 13:49

Al jaren rijd ik met een anatomische singel van Tekna. Dit model:

Afbeelding

Nu heb ik een ander zadel met kortere singelstoten waardoor ik hem nodig heb in 70cm en blijkbaar gaat dit model er uit en is de 70cm dus onvindbaar.

Ik wil dus een singel zoals deze:
-Anatomisch zoals deze.
-elastiek aan de gespen
-een gespje om een martingaal aan te bevestigen. Ringetje hoeft van mij niet. Gespje alleen is ook goed.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:50

Gaat hij eruit? Wat zonde! Hij is echt fantastisch! Ik heb nu een wintec dressuursingel met onder de borst een recht stuk. Die vindt mijn paard toch nog niet wat prettiger dan de tekna. Ik ben groot fan van de tekna singel.


Edit:
https://www.ej.nl/singel-wintec-anatomi ... cdEALw_wcB
Deze

Skessa_
Berichten: 10628
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:52


Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 13:59

Helaas hebben beide enkel een ringetje en ik wil echt een gespje aan de singel. :)

Pluisje: dat is iig het antwoord dat ik krijg van de winkels die me moeten mailen dat de 70 niet meer leverbaar is. :\ Ik ben al jaren fan van deze singel dus baal er best van.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:01

De wintec heeft zowel een lusje als een clipje.. dat ringetje is geen ringetje maar een clipje. Zit een opening in zoals een vierkante karabijn zegmaar. geen gesp dus maar ik heb hem nooit gemist moet ik zeggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 14:53

pluisje88 schreef:
De wintec heeft zowel een lusje als een clipje.. dat ringetje is geen ringetje maar een clipje. Zit een opening in zoals een vierkante karabijn zegmaar. geen gesp dus maar ik heb hem nooit gemist moet ik zeggen.

Past daar een martingaal makkelijk "door"? Kan het niet goed zien op de foto maar misschien moet ik eens op mijn mobiel kijken of ik hem kan vergroten.
Bij Rêve rijd ik thuis met martingaal en ik wil niet steeds de riem van de martingaal losmaken. Daarom vind ik dat gespje zo fijn. :o

DuoPenotti

Berichten: 29481
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: vervanger voor Tekna anatomischte singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:56

Mocht je er alleen vinden met een ringetje.
Dan is een ring en een clipje aan je martingaal (laten) zetten een oplossing.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: vervanger voor Tekna anatomischte singel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 15:02

eigenlijk, waar ik net aan denk.... Wat zijn de nadelen van een singelverlenger?

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:04

Ayasha schreef:
pluisje88 schreef:
De wintec heeft zowel een lusje als een clipje.. dat ringetje is geen ringetje maar een clipje. Zit een opening in zoals een vierkante karabijn zegmaar. geen gesp dus maar ik heb hem nooit gemist moet ik zeggen.

Past daar een martingaal makkelijk "door"? Kan het niet goed zien op de foto maar misschien moet ik eens op mijn mobiel kijken of ik hem kan vergroten.
Bij Rêve rijd ik thuis met martingaal en ik wil niet steeds de riem van de martingaal losmaken. Daarom vind ik dat gespje zo fijn. :o


Ik klip daar altijd zo’n hulpteugel lus aan die je normaal om de singel schuift om een Halsverlenger elastiek te verlengen. Die zal zeker niet smaller zijn als een martingaal lus lijkt me.

Duhelo

Berichten: 28549
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:07

Dubbele gespen onder je been...
ik heb normaal nog ergens eentje (en misschien twee, maar dat zou ik even moeten nakijken) liggen, die mag je overnemen tegen verzendkosten (ik ben van België ) als je het eens wil testen.

Als een ander model ook kan: al eens de FRA supersingel geprobeerd? Die heb je in alle lengtes en maten.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: vervanger voor Tekna anatomischte singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:09

Ik heb de Fra supsersingel ook geprobeerd maar die werd echt niet gewaardeerd hier. Na de tekna werd alles van neopreen of met bont zowiezo de deur gewezen…

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:11


Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:17


Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 15:22

Chantalla schreef:
https://rosruitersport.nl/nl/tekna-sing ... 61077.html

Hier lijkt ie nog beschikbaar in 70 :)

Die hebben me gisteren gebeld dat ze hem niet meer hebben en dat het model er uit gaat. Ze boden me, met bij betaling, een QHP Dressuursingel Anatomical aan van 75cm maar dat is niet wat ik zoek. :o
Ik zie op de site van tekna dat er een vervanger lijkt aan te komen met afneembaar bontje maar vind die precies niet zo fijn uit zien zonder dat bontje.

De clips zouden een fijnere oplossing zijn dan de verlenger als ik het zo zie