Wintec ponyzadel te lange beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Wintec ponyzadel te lange beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 10:24

Wie heeft een slimme tip? We hebben onlangs een super leuke pony gekocht voor m'n dochter van 5 jaar. Daar zat een wintec zadeltje bij dat netjes was aangemeten door een zadelpasser. Prima zadeltje, ligt mooi op de rug van de pony.

Maar die beugels zijn eigenlijk net te lang. Het is zo'n systeem met haakjes in de beugelriem, dus ik kan er niet ff makkelijk een gaatje extra bij maken. Volgens mij past een gewone beugelriem niet op dit zadeltje, want er is geen lusje of opening waar het uiteinde dan weer doorheen kan.

Zie ik iets over het hoofd? Of hebben jullie een ander slim idee?

Anoniem

Re: Wintec ponyzadel te lange beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:26

Gewoon ouderwets een slag in de beugelriem? Dat kan ook met zulke riemen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:28

Ja zo deden wij het ook, gewoon een keertje rond de stijgbeugel draaien. Ze bestaan wel in meerdere maten die riemen al zal de kans groot zijn dat je al de kleinste maat hebt.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 10:30

Spenk schreef:
Gewoon ouderwets een slag in de beugelriem? Dat kan ook met zulke riemen.

Ja dat kan natuurlijk, maar vind ik toch minder ideaal. De beugels gaan daar zo scheef van zitten.

Ik vind het zo bijzonder dat het echt een zadeltje voor kleine kinderen is, met handgreep etc, maar dat de beugels daar in lengte niet op aangepast zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:41

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:43

Waarom kan er geen gewone beugelriem aan? Een lusje voor het uiteinde van de riem heb je niet nodig om er een gewone beugelriem aan te kunnen doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:45

san4nie schreef:
Waarom kan er geen gewone beugelriem aan? Een lusje voor het uiteinde van de riem heb je niet nodig om er een gewone beugelriem aan te kunnen doen.

Nee inderdaad. Ik heb ook geen lusje, maar heb normale beugelriemen ondersteboven, dus met gesp onderaan en hoesje erom. Dus als je in normale beugelriemen wel een kleinere maat kan vinden is dat ook een optie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 10:47

Ik heb er gewone beugelriemen aan hangen en de flap die over is naar beneden hangen.
Is minder mooi maar niet hinderlijk.

Hier is het voor af en toe een kindje er op, dus wat anders aanschaffen vind ik de moeite niet.

Optie is ook om met je huidige riemen naar de tuigmaker om ze in te laten korten.
Of tijdelijk een setje gewone riemen tot je dochter iets gegroeid is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:02

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:36

Carmen85 schreef:
Wie heeft een slimme tip? We hebben onlangs een super leuke pony gekocht voor m'n dochter van 5 jaar. Daar zat een wintec zadeltje bij dat netjes was aangemeten door een zadelpasser. Prima zadeltje, ligt mooi op de rug van de pony.

Maar die beugels zijn eigenlijk net te lang. Het is zo'n systeem met haakjes in de beugelriem, dus ik kan er niet ff makkelijk een gaatje extra bij maken. Volgens mij past een gewone beugelriem niet op dit zadeltje, want er is geen lusje of opening waar het uiteinde dan weer doorheen kan.

De beugelriemen kunnen er helemaal niet af? Meestal kan dat gewoon bij Wintec zadels.

Zitten er trouwens deze riemen bij? Dat zijn blijkbaar de korste

https://www.wintec.nl/shop/accessoires/webbers-kids

Die zijn er dus ook in langere maten.

Trouwens zadels worden altijd zonder beugelriemen verkocht, dus ze moeten er echt af kunnen.
Even zweetblad optillen.

https://www.wintec.nl/shop/veelzijdighe ... -pony-hart

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 18:02

san4nie schreef:

Omdat me dat zo oncomfortabel lijkt met zo'n extra riem die los naar beneden hangt, maar misschien zie ik dat niet goed.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 18:04

Marie111 schreef:
Carmen85 schreef:

De beugelriemen kunnen er helemaal niet af? Meestal kan dat gewoon bij Wintec zadels.

Zitten er trouwens deze riemen bij? Dat zijn blijkbaar de korste

https://www.wintec.nl/shop/accessoires/webbers-kids

Die zijn er dus ook in langere maten.

Trouwens zadels worden altijd zonder beugelriemen verkocht, dus ze moeten er echt af kunnen.
Even zweetblad optillen.

https://www.wintec.nl/shop/veelzijdighe ... -pony-hart

Ze kunnen er wel af, dat is het punt niet. Ik zal eens nameten, maar denk dat we al de kortste variant hebben.
Bedankt voor de link, misschien is er nog wel een kortere.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:17

Gaatje bijmaken in de beugel riem gaat wel hoor. Ik heb dat destijds gedaan met mijn wintec webbers, wel met een mes wznt je wil een rechthoekig gaatje, een rond zal niet lukken. (misschien 2 of meerdere ronde boven elkaar uitpikken dat het langwerpig is) . Het scheurde ook niet door bij mij. En ik weeg toch echt meer dan een kind van 5.

Misschien dat een schoenmaker het ook wel kan doen om een extra gaatje te maken.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:21

Meestal heb je geen last van die loshangende riem. Mocht je daar wel last van hebben, kan de beugelriem omdraaien en er een beugelriemhoesje overheen doen. Voorbeeld

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 18:23

Art_Ificious schreef:
Misschien dat een schoenmaker het ook wel kan doen om een extra gaatje te maken.

Ik zou dan eerder de kant van het lusje wat aan het zadel zit in laten korten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 19:40

Gat met een gatentang maken en dan een gleufje erin maken met een heel goed scherp mes. Zo creëer je extra gaatjes. Het is nylon, dus wel echt een hele goede tang ( die van sprenger is zoooo zijn geld waard) gebruiken.

Slagen in de beugelriem kan, hou er alleen rekening mee dat de riem niet makkelijk losgaat van de beugelriemhaak, wat je in dat soort gevallen wel graag wil :o

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 20:45

Art_Ificious schreef:
Gaatje bijmaken in de beugel riem gaat wel hoor. Ik heb dat destijds gedaan met mijn wintec webbers, wel met een mes wznt je wil een rechthoekig gaatje, een rond zal niet lukken. (misschien 2 of meerdere ronde boven elkaar uitpikken dat het langwerpig is) . Het scheurde ook niet door bij mij. En ik weeg toch echt meer dan een kind van 5.

Dat ga ik dan toch eens proberen, desnoods bij de schoenmaker, die kan het vast een stuk netter dan ik.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 20:47

Bowo schreef:
Meestal heb je geen last van die loshangende riem. Mocht je daar wel last van hebben, kan de beugelriem omdraaien en er een beugelriemhoesje overheen doen. Voorbeeld

Die dingen ken ik helemaal niet, dat is inderdaad ook een goed alternatief. Ik heb nog hele korte beugelriemen van een Shetlander zadeltje. Als het gaatjes maken niet lukt, dan doen we het zo.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:32