Ik heb mijn springzadel verkocht omdat wij wegens blessure niet meer mogen springen en ik vond het pijnlijk iedere keer dat ik dat zadel erop gooide. Dus heb ik besloten over te willen stappen op een dressuurzadel. Nou kwam ik er een tegen bij de ruitersportwinkel, voor een prijs binnen mijn budget en ik mag hem een week testen.
zelf ben ik uiteraard geen zadelpasser maar ik heb nu een paar keer mee gekeken met waar zij altijd op let, en dat heb ik nu een beetje na gedaan. Om te beginnen, kom ik van een 17,5" en is dit een 18" ik heb ook op 17,5" gezeten, maar het pastte mijn billen minder mooi. Zover ik kon voelen ligt het zadel niet op/achter de laatste rib. Verder ligt het zadel heel stabiel wiebelt of klappert het niet, en is het gisteren tijdens een testrit ook niets verschoven. Wel had ik zelf moeite met mijn balans vinden, maar ik rijd dan ook al meer dan 5 jaar met springzadels

Het zadel ligt dus stabiel, en ik heb gevoeld en ik vind het nergens knellen of zo.
Achteraf had ik het zadel misschien nog meer naar achteren moeten leggen, maarja springzadel gewend hè

Het volgt naar mijn mening ook mooi de schouders

Maar dan de foto van achteren, en hierdoor twijfel ik, met mijn springzadel had ik meer het idee dat het zadel 'in' zijn rug lag, en bij deze heb ik dat gevoel minder alsof hij misschien te krap is?

Nogmaals voor een definitieve bevestiging komt er gewoon netjes een zadelpasser maar als jullie nou vanaf deze foto's al zeggen dit past niet dan weet ik dat ik het zadel terug kan brengen, want mijn zadelpasser heeft niet binnen een week plek. Het is trouwens een Euroriding Jade, zijn deze nog een beetje aanpasbaar?