Hoi allemaal, ik kocht vandaag in de ruitersportzaak startnummers van horka. Nu zag ik dat ze achteraan klittenband hebben. Heeft iemand enig idee hoe je dit hoort te bevestigen? Google maakt me niet wijzer helaas.
Yummy
Geplaatst: 08-05-23 14:40
Aan het dekje, Ander stuk klittenband aan het dekje naaien
Westerntrail
Geplaatst: 08-05-23 14:42
Ik neem aan dat er op het grote stuk klittenband erachter een plakstrip zit net zoals een stikker zeg maar die doe je op het dekje/pad en dan kun je het nemmer ertegenaan doen Kind kan de was doen
Ooooooh oke dat ik daar zelf niet op kwam jongens. Er zit geen plakstrip aan dus ik moet even mijn naaikunsten boven halen!
MyWishMax
Geplaatst: 08-05-23 14:53
Of om je bakstuk van hoofdstel.
Waidida
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-23 14:56
MyWishMax schreef:
Of om je bakstuk van hoofdstel.
Maar dan gaan ze toch op hun kant hangen? Daarbij zijn ze ook wel echt best groot dus denk niet dat dat de bedoeling is
MyWishMax
Geplaatst: 08-05-23 14:59
Ah ik zie het idd. De grootte maakt niet uit, mijn hoofdstel nummers zijn ook zo groot. Vandaar dat ik met veiligheidspelden op dekje vastmaak, want ik vond het storend. Ook toen ik later versie met klittenband kreeg vond ik spelden makkelijker.
Ze zijn bedoeld voor speciale dekjes met lus hiervoor of voor aan een borststuk oid. Ik heb ze om die reden met speld gekocht en niet met klittenband. Ik had ze dan ook niet nodig voor aan het paard maar in mijn zoektocht kwam ik wel tot deze ontdekking, haha!
Equipro
Geplaatst: 08-05-23 15:20
Ik zie dat er ook een soort voorgedrukte gaatjes in zitten, die kan je doordrukken en gebruiken als je het klittenband niet wil gebruiken
Daphne__
Geplaatst: 08-05-23 15:45
Veiligheidsspeld, daarmee speld je het klittenband op je dekje. En dan daar je startnummer op plakken.
Dan hoef je niet perse het klittenband vast te naaien op je dekje.
Dankjullie wel allemaal! Ik werk voorlopig even met veiligheidsspelden omdat ik nog plan om een ander wedstrijddekje aan te schaffen en omdat ik niet vaak officiële wedstrijden doe en dus geen startnummer nodig heb dan. Maar nu weet ik tenminste waar de klittenband voor is!