Ik rijd gewoon met doodnormale simpele rvs stijgbeugels met rubberen blokjes erin. Al jaren oud. Vanwege wat medische issues heb ik wel een naar andere beugels gekeken en uitgeprobeerd maar het was nooit een succes. Ik wil dus echt alleen maar weten of het bredere voetbed echr verschil maakt. En of ijzeren blokjes ook echt meer antislip zijn? Doordat ik eerst zelf een stuk warm moet lopen voordat ik op kan stappen heb ik dus altijd zand aan laarzen, ondanks het af proberen te schrapen. De beugels zijn dus soms wat glad en de rubberen blokjes zijn ondertussen ook aan het overlijden na al die jaren.

Ik zoek absoluut geen flexibele beugels. Sterker nog, er mag absoluut niks bewegen. Bow balance maken mijn lichamelijke klachten vele malen erger, maar zelf beugels die bij de ophanging niet 1 stuk zijn maar 2 losse bewegen te veel. (Ook al zeggen mensen dat ze niet bewegen, ik heb met zulke beugels gereden en dat zorgt voor extreme klachten). Ik wil een zo stug mogelijke beugel met wat meer oppervlakte en stugger/anti slip voetbed. Als het tenminste echt verschil maakt. Doordat ik zo'n extreme last krijg heb ik dus ook niet echt kunnen voelen of zo'n voetbed wel fijner is of niet.
Ik vind het lastig, want online zie ik wel eens beugels langskomen die fijn lijken, maar dan lijkt er alsnog demping in het voetbed te zitten wat ik dus niet aandurf. Ze hoeven ook niet licht te zijn, dat lijkt me eerder minder prettig maar dat zit misschien tussen mijn oren.
Zulke dus wel misschien, maar niemand van wie ik ze kan proberen helaas.

Deze absoluut niet, naast de bow balance en vergelijkbare.

Wie heeft er ervaring? Maakt een breder voetbed echt verschil? En het ijzeren voetbed/blokje? En hebben jullie nog beugels die jullie aanraden?