Ik heb korte benen en flinke billen (42/44). Op deze foto zit ik op een barefoot Cheyenne maat 2.
Budget is 500 euro.
Wat zoek ik? Type zadel is niet zo belangrijk, rijd recreatief.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Ik ben bang dat dat heel lastig wordt. Je gaat een 18,5 inch nodig hebben en dat past niet op je paard.
zoedeloe schreef:Wellicht dat een Waldhausen veelzijdigheidszadel (leren versie) wat voor je is?
Er zijn diverse merken met korte kussens. Een veelzijdigheidszadel heeft vaak meer ruimte dan een dressuurzadel.
Mijn advies, benader een goede zadelpasser met tweedehandszadels en nieuwe zadels.
De vorm van de rug/ soort boom is ook heel belangrijk, met 'alleen' korte kussens ben je er nog niet.
Tessarex87 schreef:Muze schreef:Waarom niet deze Cheyenne houden? Als dit een maat 2 is en deze past goed, dan is er niets mis toch?
En het kan best dat je in een 18 inch past; die hoeven niet perse heel lang te zijn.
Zoals thorowgood, kent en masters bijvoorbeeld of massimo.
De Cheyenne is niet van mij
Ninx schreef:Blijf goed opletten of het veilig is voor de rug van het paard. Die is toch wel enorm kwetsbaar.
Omdenken: paarden kunnen geen langere rug laten groeien, maar wij mensen kunnen wel onze broekmaat laten slinken.
Zo kun je mogelijk toch in een geschiktere zitmaat passen.
Succes!
Tessarex87 schreef:Muze schreef:Waarom niet deze Cheyenne houden? Als dit een maat 2 is en deze past goed, dan is er niets mis toch?
En het kan best dat je in een 18 inch past; die hoeven niet perse heel lang te zijn.
Zoals thorowgood, kent en masters bijvoorbeeld of massimo.
De Cheyenne is niet van mij
Ninx schreef:Blijf goed opletten of het veilig is voor de rug van het paard. Die is toch wel enorm kwetsbaar.
Omdenken: paarden kunnen geen langere rug laten groeien, maar wij mensen kunnen wel onze broekmaat laten slinken.
Succes!
Dees schreef:Ninx schreef:Blijf goed opletten of het veilig is voor de rug van het paard. Die is toch wel enorm kwetsbaar.
Succes!
Fat-shaming, sowieso hufterig om te doen, is bij maat 42/44 echt totaal niet op zijn plaats.
Men zegt tegen jou toch ook niet "groei een hoger IQ"?
Dees schreef:Ninx schreef:Blijf goed opletten of het veilig is voor de rug van het paard. Die is toch wel enorm kwetsbaar.
Succes!
Fat-shaming, sowieso hufterig om te doen, is bij maat 42/44 echt totaal niet op zijn plaats.
Men zegt tegen jou toch ook niet "groei een hoger IQ"?