Stubben Euphoria - ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

Stubben Euphoria - ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 19:10

Hello,

Wie rijd ermee? Hoe bevalt het? Welk model is de meest vergelijkbaar? Is het waar dat de boom van Euphoria is beschikbaar alleen in deze model?
Ik heb Euphoria getest op mijn paard met beetje laxe rug. Hij was echt top. Mooi voorwaarts en rug op plaats. Zadel corrigeerde mijn positie (heb tendentie om te veel naar voren te zitten)
Heb ook Virginia geprobeerd op mijn jonkie, met rechte makkelijke rug. Hij was voorwaarts maar ook heel erg horizontaal in Balance. Zelfs op de schouders. Ik zat veel minder stevig in het zadel. En mijn positie was veel slechter.

Ik wacht nog om Genesis te proberen en Aramis. Maar graag lees ik over jullie ervaring.

marit4321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:10

Wat betreft de boom van de Euphoria, ik ben niet zeker of deze alleen beschikbaar is voor dit specifieke model. Het zou het beste zijn om contact op te nemen met de fabrikant of een erkende zadelpasser voor meer informatie over de beschikbaarheid en aanpassingsmogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:06

marit4321 schreef:
Wat betreft de boom van de Euphoria, ik ben niet zeker of deze alleen beschikbaar is voor dit specifieke model. Het zou het beste zijn om contact op te nemen met de fabrikant of een erkende zadelpasser voor meer informatie over de beschikbaarheid en aanpassingsmogelijkheden.

Stubben voorziet je graag van info over hun producten, gewoon even een :PB er tegenaan gooien. En uiteraard tussen de regels doorlezen, want ' de slager keurt zijn eigen vlees' ;)

Venetia

Re: Stubben Euphoria - ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:36

Ik heb er één, fijn zadel met mooi uitgebalanceerde zit met smalle twist. Kort kussen en toch genoeg draagvlak. Heb het zelf niet nodig gehad maar de vele opties om aan te passen stonden mij ook wel aan, bijvoorbeeld de plaats van ophanging van de singelstoten. Helaas is het paard waar het zadel voor was overleden.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 07:07

Nielojram schreef:
marit4321 schreef:

Stubben voorziet je graag van info over hun producten, gewoon even een :PB er tegenaan gooien. En uiteraard tussen de regels doorlezen, want ' de slager keurt zijn eigen vlees' ;)

Hier lijkt ofje moet echt alle informatie uitpersen. Gaat zoo langzaam! Ik ben wel in Frankrijk, dat helpt niet. Wat me stoort is dat de modellen die uit de catalogus uitgegaan zijn, je kan gewoon geen technise info erover vinden. Ik heb rechtstreeks tegen mijn fitter gezegd dat ik geen budget heb voor nieuwe zadel, daarom kijk ik naar tweedehands en ook wat oudere modellen.

Skogan

Re: Stubben Euphoria - ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 12:57

Gisteren weer stubben zadels geprobeerd, deze keer op mijn jonkie van 4jr. Aramis GrandPrix II, Centurion II, Euphoria en Genesis de Lux.. Weer Euphoria kwam als beste met happy paard met heel goed rug gebruik.