Afgelopen winter had ik voor het eerst het probleem dat haar dekje en singel mateloos irriteren. Ze maakt dat goed duidelijk door te gaan kickstarten met haar voorbeen, te schudden en trillen met haar huid en hevig staartgezwiep. Als ik alles dan af haal en krab lucht dat zichtbaar op.
Van de winter had ik de rug laten staan, en dacht ik dat ze voornamelijk op mijn leren singel reageerde, dus daar een bontje voor gekocht. Maar toen merkte ik al dat ze aan de zijkant ook jeuk had. Vorige week heb ik haar weer geschoren, en meestal laat ik minstens een dekje staan, maar nu was het rughaar zo vreselijk dik en krullend dat ik dat er toch ook maar een keer afgehaald heb.
Gister wilde ik een ritje maken, en voor ik opstapte begon ze al jeuk en irritatie aan te geven. Heb 5 verschillende dekken met verschillende onderkanten geprobeerd, en 1 ging enigszins, maar aan het eind van mijn rondje ging ze toch weer stilstaan en kickstarten en doen.
Ze hield ook echt van me toen ik alles eraf gehaald had en krabde waar het dek had gezeten.
Ik denk dat een schapenvachtje voor onder het zadel uitkomst gaat bieden of heeft iemand hier misschien een andere oplossing?
Maar nu het grootste probleem, ik heb lange benen, en daar voor een zadel met verlengde zweetbladen. De dekken die ik kon vinden met afmetingen erbij zijn allemaal niet lang genoeg.
Weet iemand misschien een schapenvacht dressuurdek dat extra lang is?
Of is anders een optie een los schapenvel te halen en dat op maat te knippen? Iemand dat weleens gedaan?
Hoop dat iemand een oplossing weet, hier de dame in kwestie: