Ice Vibe Boots VS Waldhausen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minetje

Ice Vibe Boots VS Waldhausen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 14:47

Hoi allemaal!

Veel berichten te lezen over de ice vibe boots, meestal positief maar toch ook enkele waarvan de koelelementen niet lang koud blijven.

Nu kwam ik van waldhausen de Health and Care boots tegen, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben of misschien met beide?

Voor zover ik kan vinden koelen ze beide met elementen en hebben ze beide meerdere trilfuncties. De waldhausen boot kan daarnaast ook opwarmen, wat ik zelf voor een pees niet zou gebruiken maar okee :')

De Ice Vibe boots zijn alleen zo'n 200,- terwijl de Waldhausen boots 100,- zijn.

Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen misschien ervaring met beide hebben of met de waldhausen boots. Zijn die ook gewoon goed functioneel of ga ik beter toch voor de 2x zo dure Ice vibes?

Ice vibes
Afbeelding
https://www.dochorse.nl/ice-vibe.html?g ... 3_EALw_wcB

Waldhausen Health and Care
Afbeelding
https://www.agradi.nl/waldhausen-beenbe ... dyEALw_wcB

Nobel01

Re: Ice Vibe Boots VS Waldhausen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:24

ik lees net onder in reacties dat die van Walthausen per stuk gaan, dan zijn ze net zo duur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:45

Ik ben erg blij met mijn Ice Vibes.
Gebruik ze regelmatig.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:06

Ik had ook de icevibes, als je het bijbehorende koeltasje erbij aanschaft of een goede koeltas/box blijven ze ijskoud. Ik deed eerst zelfs een dun doekje er tussen zodat het niet te koud was (wel eerst even laten liggen als ze net uit de vriezer komen). Ik vond de trilelementen ook echt top, kon zeker een maand er mee zonder te laden en gebruikte ze zeker 3-4 keer per week zo’n 30 minuten. :)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:32

Zelf ook de icevibes goed gebruikt in blessuretijden!
Heb de koeltas erbij en 2 extra elementen. Superdingen, helaas paard te koop maar twijfel nog of ik ze niet toch houd voor de toekomst.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:35

De icevibes vind ik altijd zo snel opwarmen als ze op het paardenbeen zitten, en dan als je ze na 15 min afhaalt is het been eigenlijk al best weer warm.
Mijn idee is ouderwets koud afspuiten effectiever

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:36

Mando had gallen en dit was ook het advies van de DA om te gaan gebruiken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:09

Mijn icevibe koelelementen warmen erg snel op vind ik. Ik gebruik hem zonder vibe dinges er omheen

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:12

Ik heb de variant van Pharma Horse. Zo uit het hoofd rond de 50€ en meer dan tevreden. Blijft lang koud en ook voor eigen gebruik ideaal :Y)

Edit, trilling geven ze dan wel niet af maar voor puur koelen zijn ze goed

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 18:48

Nobel01 schreef:
ik lees net onder in reacties dat die van Walthausen per stuk gaan, dan zijn ze net zo duur.

Wauw wat een grap, dat is weer een gemeen stukje marketing om dat niet even duidelijk te vermelden -O- Goed dat je dat zag!

x_ankieee schreef:
Ik had ook de icevibes, als je het bijbehorende koeltasje erbij aanschaft of een goede koeltas/box blijven ze ijskoud. Ik deed eerst zelfs een dun doekje er tussen zodat het niet te koud was (wel eerst even laten liggen als ze net uit de vriezer komen). Ik vond de trilelementen ook echt top, kon zeker een maand er mee zonder te laden en gebruikte ze zeker 3-4 keer per week zo’n 30 minuten. :)

Klinkt goed! Hoe lang bleven ze bij jou om de benen van je paard koel?

hooffie schreef:
De icevibes vind ik altijd zo snel opwarmen als ze op het paardenbeen zitten, en dan als je ze na 15 min afhaalt is het been eigenlijk al best weer warm.
Mijn idee is ouderwets koud afspuiten effectiever

Voor zover ik weet mag je ook maar 10-15 minuten koelen dus heel veel langer zouden ze ook niet koel hoeven blijven denk ik. Zo lang koud afspuiten is hier helaas geen optie, vandaar dat ik naar andere opties kijk en de vibrerende functie schijnt ook echt een enorm positief verschil te maken op het weefsel :j

Saranghea schreef:
Ik heb de variant van Pharma Horse. Zo uit het hoofd rond de 50€ en meer dan tevreden. Blijft lang koud en ook voor eigen gebruik ideaal :Y)

Edit, trilling geven ze dan wel niet af maar voor puur koelen zijn ze goed

Dankjewel voor je reactie! Ik ga er eens naar kijken. Had van lemieux ook (volgens ervaringen) hele goede ice boots gezien maar de trillende functie voor de bloedsomloop spreekt mij wel heel erg aan voor het herstel

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:18

Ik liet ze altijd 20-30 minuten om, op stand 1 of 2. Aan het einde van de sessie waren de koel elementen niet meer echt ijskoud, maar ook niet warm. Ze warmen natuurlijk ook op door de warmte van de benen. Soms deed ik ook wel eens alleen de koelelementen om, dan bleven ze wat mij betreft ook gewoon zeker 20-30 minuten goed koel!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:36

Ik twijfel om de Ice vibes aan te schaffen, pony heeft een tussenpeesblessure. Ze heeft injecties gehad, hoef niet te koelen en mag ook 15-30 minuten stappen. Voor de koelfunctie heb ik ze dus niet nodig, zou de trilfunctie genoeg waarde hebben om dit uit te proberen? Ik lees vooral reacties van mensen die de zwelling er goed mee hebben kunnen verminderen. Maar zwelling hebben we niet.

VixillHedinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:27

Ik krijg mijn icevibes vandaag binnen. Hoe bevalt het jullie?