De laatste topics over de GPG stijgbeugel zijn alweer wat jaartjes oud, en ik weet dat ze al jaren niet meer gemaakt worden. Maar helaas is 1 van de veren gebroken, en met de gevonden info hier op Bokt ben ik naar een automaterialenhandel geweest en naar een ijzerwarengroothandel en deze konden niets voor mij betekenen.
Heeft iemand hier nog goede ideeën of weet met welke zoekopdracht ik online de juiste veren vinden kan?
MarliesV
Geplaatst: 29-03-23 16:46
Ik heb destijds de vervangende veren wel via een automaterialenhandel gehaald. Wel met een fijn meewerkende man achter de balie die letterlijk met de maten en oude veer in de hand is gaan zoeken, online kon ik het toen niet vinden.
Waarschijnlijk had je dit ook op Bokt al gevonden
Heb je de diameter en de lengte wat je nodig bent? Wil wel ff helpen zoeken...
Gezien het feit dat dit tegenwoordige onbekende beugels zijn, zal je ze vast voor een nette prijs kunnen overnemen. Lijkt mij minder gedoe dan op zoek te gaan naar de juiste veren..
Ik heb zo ook gehad, en daar kon geen sprenger tegenop, hoor
Natascha
Geplaatst: 30-03-23 19:19
Die veren zijn online wel te vinden. Bij ijzerwaren zaken. Ze zijn niet duur, maar de minimale bestelhoeveelheid is 20 euro. Daar komt dan 6 euro verzendkosten bij. Ben je bijna 30 euro kwijt voor 1 veer van 4 euro Ik heb toen maar nieuwe beugels besteld want ik vind dat echt te zot voor woorden.
Ik kon (nu paard verkocht) ook echt niet zonder mijn GPG’s. Er zijn naar mijn mening ook de laatste jaren geen nieuwe beugels meer op de markt gekomen die net zo fijn (of nog fijner) dan GPG’s. Daarom had ik op marktplaats een paar extra sets gekocht. Ik moest er echt niet aan denken dat ik ooit zonder GPG’s zou komen te zitten. Meestal betaalde ik rond de € 60,- voor een set. Nu mijn paard verkocht is heb ik nog één set thuis. Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven nog op een paard stap. Maar als ik dat doe, dan is dat mét GPG’s. Mijn advies zou dus ook zijn: zodra je ze op marktplaats tegenkomt, direct kopen.