Samshield shield'rup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Samshield shield'rup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 22:00

Meerdere topics doorzocht maar er is over deze beugels maar weinig te vinden. Ook buiten bokt weinig reviews.

De beugels zijn te duur om aan te schaffen en als ze niet bevallen in de kast te leggen. Het valt me op dat de beugels vrij zwaar zijn. Rijd momenteel met de sprenger bow balance en twijfel of ik de samshields fijner ga vinden.. vandaar ervaringen gezocht

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Samshield shield'rup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 09:43

Niemand?

Knoek
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-05-22

Re: Samshield shield'rup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 09:46

Wij hebben ze gehad toen ze net op de markt kwamen, dus verhaal kan achterhaald zijn.
Kostten destijds 300 euries. Na een week sloot het magneetje aan de zijkant niet meer aan. Zoonlief is een lichtgewicht dus aan het gewicht in de beugel kan het niet gelegen hebben.
Na een maand begon de verf eraf te bladeren.
Twee keer omgeruild voor een nieuw paar, waarbij het laatste paar een vernieuwde versie zou zijn.
Helaas deze ook binnen drie maanden lelijk.
En dus retour afzender.

Nu alleen freejumps.

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Samshield shield'rup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 10:40

Ik heb de beugels even opgezocht, kende ze zelf dus niet. Ik weet niet of je specifiek opzoek bent naar beugels met magneten, maar ik rijd zelf met de jin stirrup air en vind deze echt super fijn! Zijn ook wat zwaardere beugels met een heel fijn voetbed. Verder ook gewoon veiligheidsbeugels en ik vind ze ook nog eens erg mooi :D

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 11:18

Dank voor de reactie. Het probleem wat jij beschrijft Knoek heb ik inderdaad ook van een stalgenootje gehoord. Zij is overgestapt op de aluminium versie en daarmee is het probleem verholpen qua afbladderen. Bij haar is het een enkele keer perongeluk open gegaan maar eigenlijk normaal geen last van. Het brede voetbed lijkt me fijn en wellicht helpt het gewicht van de beugels wat meer mee tov de bow balance, die zijn erg licht.

Ben niet perse opzoek naar beugels met magneten Organa, voornamelijk voetbed en uitstraling. Vind ik voor de dressuur toch ook weer anders dan met springen :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Samshield shield'rup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:42

Ik heb ze ook! Bij mij is er een keer eentje stuk gegaan, toen zijn ze netjes vervangen. Van afbladderen geen last. Ze gaan inderdaad wel vrij snel open.