Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnemiekvM schreef:Bedankt voor alle reacties.
Mijn paard is eigenlijk heel makkelijk. Laat niet zo snel zien wat ze vindt. Dus dat voelt dan ook wel eens moeilijk.
Ik zit er aan te denken om eens een bitfitter te laten komen. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Ik heb nu een dubbelgebroken watertrens.
Elisa2 schreef:Ik ben van het simpel houden, dubbel gebroken anatomisch gevormde watertrens gaat mijn voorkeur naar uit.
oji schreef:Elisa2 schreef:Ik ben van het simpel houden, dubbel gebroken anatomisch gevormde watertrens gaat mijn voorkeur naar uit.
Zo zit ik er ook in. Keep it simple! Al die poespas is in mijn ogen totaal niet nodig. De 10 paarden die ik de afgelopen 30 jaar heb gehad (of langere tijd te rijden heb gehad) heb ik allemaal probleemloos op een dubbel gebroken sprenger dynamic kk watertrensje gehad. Enige uitzondering is nu mijn jonkie, waarbij de watertrens teveel door de mond gaat, daar heb ik nu hetzelfde dubbelgebroken bitje, alleen dan in kneveltrens uitvoering voor gekocht.
Zelfde geldt eigenlijk voor hoofdstellen. Gewoon goede kwaliteit en goede pasvorm met gecombineerde neusriem (geen aansnoer). Als het zacht leer is en het hoofdstel goed past en correct is afgesteld heb ik echt nog nooit problemen gehad.