Veiligheidsbeugels br lavarone kapot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Veiligheidsbeugels br lavarone kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 16:08

November 2021 heb ik veiligheidsbeugels van br gekocht, model lavarone. Nu is helaas alleen bij beide beugels de veer kapot die de beugels weer doen dichtklappen en ze ook een stuk makkelijker openvliegen. Helaas zit er geen garantie op. Weet iemand of ik dit zelf weer kan repareren? Ik vind het niet echt een fijn idee dat ze niet meer dichtklappen en bijvoorbeeld bij een onverwachte beweging open kunnen blijven staan, en hierbij mij of mijn paard kunnen verwonden.
Anders worden het helaas nieuwe beugels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Re: Veiligheidsbeugels br lavarone kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:34

Ze moeten wel naar buiten openklappen, niet naar binnen. Anders kunnen ze idd je paard lelijk verwonden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 22:46

Avalanche schreef:
Ze moeten wel naar buiten openklappen, niet naar binnen. Anders kunnen ze idd je paard lelijk verwonden.

Dat klopt, maar mochten ze in een situatie openklappen terwijl ik op mijn paard zit, en dus niet val (zoals vandaag spontaan gebuerde) en de beugelriem gaat draaien heeft mijn paard alsnog een punt in zijn buik als ik mijn beugel snel weer opzoek

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:48

Als je je beugels goed hebt opgehangen, kan die punt nooit in de buik van je paard komen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 22:59

Ze hangen goed, beugel met L aan de linkerkant met openklap gedeelte naar voor en hetzelfde voor R, maar dan kunnen ze toch alsnog draaien? Normale beugels kunnen toch ook draaien bij verlies en vervolgens weer opzoeken

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:04

Im zou kijken of ik ze los kan draaien( rode van zwarte af) en kijken wat voor voer er in zit... kapot zijn ze al dus of kunnen maken of kliko rijp... maar goed niet onder een doet dat..

Het is denk ik groter de vraag of je de type veer kan vinden..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:04

LiannePuthzy schreef:
Ze hangen goed, beugel met L aan de linkerkant met openklap gedeelte naar voor en hetzelfde voor R, maar dan kunnen ze toch alsnog draaien? Normale beugels kunnen toch ook draaien bij verlies en vervolgens weer opzoeken

Nee, dan draaien ze altijd van het paard af :) dus is prima.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 23:08

snorkel1986 schreef:
Im zou kijken of ik ze los kan draaien( rode van zwarte af) en kijken wat voor voer er in zit... kapot zijn ze al dus of kunnen maken of kliko rijp... maar goed niet onder een doet dat..

Hier ben ik ook bang voor, repareren is het idee van mijn vader omdat de beugels natuurlijk niet heel goedkoop zijn en ook nog maar 1,5 jaar oud zijn. Ik ben bang dat ik gewoon nieuwe beugels zal moeten aanschaffen. Dressuur rijden durf ik er wel mee, er een cross mee rijden niet

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:08

Anders br even mailen met of ze de veer kunnen op sturen.. zo op andere foto's te zien kan je het losdraaien met een imbus sleutel

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:09

LiannePuthzy schreef:
snorkel1986 schreef:

Hier ben ik ook bang voor, repareren is het idee van mijn vader omdat de beugels natuurlijk niet heel goedkoop zijn en ook nog maar 1,5 jaar oud zijn. Ik ben bang dat ik gewoon nieuwe beugels zal moeten aanschaffen. Dressuur rijden durf ik er wel mee, er een cross mee rijden niet

Ze zijn idd erg duur dus snap je pa .. :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 23:09

snorkel1986 schreef:
Anders br even mailen met of ze de veer kunnen op sturen.. zo op andere foto's te zien kan je het losdraaien met een imbus sleutel

Br heb ik nog niet gemaild, alleen agradi, waar ik ze heb gekocht. Ik zal inderdaad ook even aan br vragen of ze wat kunnen betekenen

AlberdinaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:10

Ik heb helaas ook problemen met deze beugels, ik heb ze nu ruim één jaar. Best een tegenvaller, helemaal omdat ik ze weinig gebruik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 00:17

T_a_m_a_r_a schreef:
Ik heb helaas ook problemen met deze beugels, ik heb ze nu ruim één jaar. Best een tegenvaller, helemaal omdat ik ze weinig gebruik.

Ik gebruik ze wel bijna dagelijks, maar toch vind ik het vreemd dat die veren zomaar stuk springen. Als je nou heel vaak valt en de beugel dus vaak open en sluit kan ik mij er nog wat bij voorstellen dat de veer zwakker word en dan breekt, of uitrekt
Maar ik heb br gemaild met foto’s, ben erg benieuwd naar hun antwoord

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:24

Ik heb zelf niet dit soort beugels, dus misschien begrijp ik je foto's verkeerd.

Zit de veer niet gewoon los/is naar de verkeerde plaats verschoven? Hij ziet er helemaal niet gebroken uit.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 08:43

mirriezz schreef:
Ik heb zelf niet dit soort beugels, dus misschien begrijp ik je foto's verkeerd.

Zit de veer niet gewoon los/is naar de verkeerde plaats verschoven? Hij ziet er helemaal niet gebroken uit.

De veer is tekort om ergens tegenaan te plaatsen, en als ik vergelijk met de andere beugel (welke ook stuk is) verschilt te lengte van beide veren

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:48

En ik dacht dat ik de enige was die ze vond tegenvallen :+ Ik heb ze laatst met een cross clinic gebruikt en toen stond die ene ook steeds open als ik er met mijn voet tegenaan zat. Een week later met springles precies hetzelfde. Heel vervelend, ik doe ze weg

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 10:07

lideli schreef:
En ik dacht dat ik de enige was die ze vond tegenvallen :+ Ik heb ze laatst met een cross clinic gebruikt en toen stond die ene ook steeds open als ik er met mijn voet tegenaan zat. Een week later met springles precies hetzelfde. Heel vervelend, ik doe ze weg

hoelang zijn de jouwe meegegaan voordat ze spontaan open sprongen?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:20

Krap een jaar denk ik. En ik heb er niet eens zoveel mee gereden

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:00

Hier hetzelfde probleem binnen een jaar... Agradi heeft toen wel nieuwe opgestuurd. Uiteindelijk verkocht, had er geen vertrouwen meer in

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 14:06

Helaas, br kan ook niets voor mij doen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:54

LiannePuthzy schreef:
Helaas, br kan ook niets voor mij doen

Dat vind ik daar ook geen onderdelen?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:08

Poeh ik vind dat wel slecht van BR zeg.

Mocht je ze echt nog heel graag willen gebruiken, zou je kunnen kijken of je het rode gedeelte met een paardenelastiekje, of iets anders wat makkelijk breekt, vast kunt maken. Maar eerlijk gezegd had ik ze in de kliko gedeponeerd en een slechte recensie erbij geschreven.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 21:10

Inmiddels heb ik freejumps besteld, en kan ik tot dat die geleverd worden gewone beugels lenen van de manege/pensionstal waar ik sta