PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:56

Ja is niet zo mijn ding. Op alle foto's vind ik hem niet mooi. Scheelt weer in de portemonnee :)

Texas02

Berichten: 4718
Geregistreerd: 21-04-16

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:25

Ik sla ook maar over inderdaad :j

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 23:36

Heeft iemand hier ook een monoblad zadel? Hoe doe je dat met die lussen van je dekje? Heeft iemand daar een foto van?

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 01:05

Ik laat vaak de lussen los hangen of doe het tussen het rokje van m'n zadel en dat blijft prima zitten :)

MyWishMax

Berichten: 25437
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 06:15

Ik haal ze eraf, want hier blijft het niet zitten onder de rokjes en los laten hangen vind ik vreselijk storend. Gewoon met tormesje, dus zie je er niks van

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:36

Los ervoor of inderdaad onder zadelrokje. Ik zou ze ook vast kunnen maken aan de beugelriem, maar dat is niet veilig.

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:00

Ik laat ze los hangen

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:40

Stal_Fiore schreef:
Heeft iemand hier ook een monoblad zadel? Hoe doe je dat met die lussen van je dekje? Heeft iemand daar een foto van?

Kom ik weer met mijn foto :')

Ik haal ze door de ringetjes van mijn zadel en dan ook nog om de beugelriemen


Afbeelding

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Is hier belangstelling voor? Het is een van de oudsten. Toen waren ze nog niet eens in Nederland, heb hem in Zweden op vakantie gekocht. Maar ik gebruik hem nooit. Heeft dus ook weinig op het paard gelegen

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:22

Cchanny schreef:
Stal_Fiore schreef:
Heeft iemand hier ook een monoblad zadel? Hoe doe je dat met die lussen van je dekje? Heeft iemand daar een foto van?

Kom ik weer met mijn foto :')

Ik haal ze door de ringetjes van mijn zadel en dan ook nog om de beugelriemen


[ [url=m/pNb7EB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga echt stuk om deze foto :')

Vandaag kwam de zadelpasser. Dus trainster heeft even gereden met de Dramatic Monday. Helaas hadden we geen zon.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zo echt meer blauwig

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:37

Gewoon marie: kan je misschien wel goed geld voor krijgen op een fb groep van PS

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:02

gewoonmarie schreef:
[ [url=m/rEA0TN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q8DRY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3Qf9Xe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is hier belangstelling voor? Het is een van de oudsten. Toen waren ze nog niet eens in Nederland, heb hem in Zweden op vakantie gekocht. Maar ik gebruik hem nooit. Heeft dus ook weinig op het paard gelegen


Bied hem inderdaad in een internationale groep aan! Niet de Nederlandse

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:07

Wat moet ik vragen dan? Vind het lastig? Of bieden?

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:44

Even een heel ander vraagje, als dat mag :o

Hoe verzorgen jullie je hoofdstel en zadel? Ik heb nu van effax leder zeep, hoef je niet met water te gebruiken. En daarna smeer in het goed in met leder creme. De dag daarna ga ik er nog met het effax glans sponsje overheen.
Mijn hoofdstel en rijlaarzen vinden dit prima. Maar mijn zadel is een stuk duurder dus durf niet zo goed zadel zeep te gebruiken ofzo. Ik heb van de zadelpasser leder creme van connect gekregen voor het zadel. Daar al twee keer mee gevet.

MyWishMax

Berichten: 25437
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:54

Je zal je zadel toch schoon moeten maken voordat je het invet. Alleen maar vet eroverheen haalt de viezigheid er niet af en even heel extreem gezegd ga je lagen bouwen van viezigheid gemengd met vet.

Die sprays gebruik ik alleen als ik even snel iets netjes wil maken voor wedstrijd. Daar zijn ze handig voor, maar niet voor het echte grondige schoonmaken en onderhouden. Als ik het echt schoon wil maken en wil verzorgen gebruik ik ouderwetse zadelzeep, dus met water, een kwast (want dat werkt handiger als spons haha) en daarmee alles schoonmaken. Extra sop eraf met vochtige doek en laten drogen. Als het droog is verzorgen met wat de zadelmaker aanraadt. Dat ook in laten trekken en daarna met schone droge doek na wrijven.

En regelmatig onderhouden zorgt voor langere levensduur. Zadelzeep droogt alleen altijd als je daarna niks gebruikt, net als dat vet niet kan verzorgen als er viezigheid op zit.

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:04

https://www.agradi.nl/effax-leerzeep-cr ... 84EALw_wcB


Ik heb deze als zeep maar dus niet durven gebruiken op mijn zadel nee.
Ik heb het tot op heden alleen ingevet omdat het zadel schoon was toen ik hem over kocht en nog maar drie keer is gebruikt tijdens een stap ritje van drie minuten :)

MyWishMax

Berichten: 25437
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:08

Dat is dus geen echte zeep en zo'n nieuw snel alles in 1 product. Leuk voor tussendoor maar ook hoofdstel wordt er nooit echt schoon van. Dus ook hoofdstel zou je, om het goed te onderhouden, af en toe met echte zeep moeten doen en daarna met een goede ledervet of balsem moeten doen.

Dit is leuk voor even snel doekje erover om het netjes te krijgen, maar geen echt onderhoud om de levensduur goed te houden.

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:27

Zertab schreef:
https://www.agradi.nl/effax-leerzeep-cr ... 84EALw_wcB


Ik heb deze als zeep maar dus niet durven gebruiken op mijn zadel nee.
Ik heb het tot op heden alleen ingevet omdat het zadel schoon was toen ik hem over kocht en nog maar drie keer is gebruikt tijdens een stap ritje van drie minuten :)


Ik zal je even een foto maken wat ik gebruik. Vandaag nog alles schoongemaakt en ingevet. En ik ben echt heel voorzichtig met mijn zadel :')

Zelf gebruik ik alleen maar blank vet. Dus niets met een kleurtje voor het voeden.

Texas02

Berichten: 4718
Geregistreerd: 21-04-16

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:24

Voor zowel zadel, singel als hoofdstel heb ik ouderwetse zadelzeep die met water moet, volgens mij van de Welkoop. En ik heb de Rapide ledercreme in zo'n rond potje. Ja, het is wat werk en kost tijd, maar het doet ook wat het moet doen. Voor de schoenen heb ik wel een spray omdat het er anders steeds bij in schiet met de smoes "ik heb ze nu aan, dat wil niet", of "de zadelzeep en ledercreme zijn op stal en niet hier thuis dus het kan niet".

Texas02

Berichten: 4718
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:34

Igniss schreef:
Vandaag kwam de zadelpasser. Dus trainster heeft even gereden met de Dramatic Monday. Helaas hadden we geen zon.

[ [url=m/eSPzt6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PJDwCd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is zo echt meer blauwig


Deze kleur is zo apart, ik weet dus echt niet hoe ik hem vind. Nu hij meer blauwig lijkt vind ik hem wel weer mooi.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:33

Lees even mee met de zadel schoonmaak tips. Toevallig met stal verhuizing een setje gekocht van efax.
Gisteren een heel ander merk dekje, ik vind m wel gaaf.

Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:50

Heeft iemand ervaring met Zadelsteun.nl/Caballos? Ik heb daar een PS dekje besteld (ik was zo blij dat ik de Jade gevonden had :roll: ), maar er is al meer dan 3 weken radiostilte. Via de app kreeg ik een reactie dat ze ging nakijken wat de levertijd was, maar nu wordt de app niet meer gelezen.

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:17

Igniss schreef:
Zertab schreef:
https://www.agradi.nl/effax-leerzeep-cr ... 84EALw_wcB


Ik heb deze als zeep maar dus niet durven gebruiken op mijn zadel nee.
Ik heb het tot op heden alleen ingevet omdat het zadel schoon was toen ik hem over kocht en nog maar drie keer is gebruikt tijdens een stap ritje van drie minuten :)


Ik zal je even een foto maken wat ik gebruik. Vandaag nog alles schoongemaakt en ingevet. En ik ben echt heel voorzichtig met mijn zadel :')

Zelf gebruik ik alleen maar blank vet. Dus niets met een kleurtje voor het voeden.


Aah top!

Zertab

Berichten: 12313
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:17

MyWishMax schreef:
Dat is dus geen echte zeep en zo'n nieuw snel alles in 1 product. Leuk voor tussendoor maar ook hoofdstel wordt er nooit echt schoon van. Dus ook hoofdstel zou je, om het goed te onderhouden, af en toe met echte zeep moeten doen en daarna met een goede ledervet of balsem moeten doen.

Dit is leuk voor even snel doekje erover om het netjes te krijgen, maar geen echt onderhoud om de levensduur goed te houden.



Zou dit dan beter zijn?
Ik las dat glycerine wel vriendelijker is voor het leer.

https://www.agradi.nl/effax-leerzeep-gl ... KoQAvD_BwE

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:00

Zertab schreef:
MyWishMax schreef:
Dat is dus geen echte zeep en zo'n nieuw snel alles in 1 product. Leuk voor tussendoor maar ook hoofdstel wordt er nooit echt schoon van. Dus ook hoofdstel zou je, om het goed te onderhouden, af en toe met echte zeep moeten doen en daarna met een goede ledervet of balsem moeten doen.

Dit is leuk voor even snel doekje erover om het netjes te krijgen, maar geen echt onderhoud om de levensduur goed te houden.



Zou dit dan beter zijn?
Ik las dat glycerine wel vriendelijker is voor het leer.

https://www.agradi.nl/effax-leerzeep-gl ... KoQAvD_BwE

Volgens mij was glycerine wel weer slechter voor je stiksels.