peesbescherming veredus trc / kentucky boots air

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mila_p

peesbescherming veredus trc / kentucky boots air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 21:14

hey bokkers,

heeft iemand van jullie ervaringen met een van bovenstaande beenbeschermers? Ik twijfel namelijk heel erg aan de maat en eigenlijk gewoon ook tussen de 2. Hieronder zie je beide ook nog eens staan.

Afbeelding

Afbeelding

hopelijk kan er iemand helpen :)

Anoniem

Re: peesbescherming veredus trc / kentucky boots air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:18

Plastic en nep(synthetisch) bont, hoe warm wil je de benen krijgen?

Of ben je echt alleen op zoek naar de pasvorm?

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 21:24

Recensies over pasvorm zijn inderdaad ook welkom.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:08

Ik zou voor de veredus gaan!

Ben groot Kentucky fan, maar de beschermers ben ik niet zo’n groot bewonderaar van… vind ze een beetje goedkoop ogen, nou ja goedkoop. Ze hadden bijvoorbeeld ook van Harry’s horse kunnen zijn.

Ondanks dat ik de veredus veel mooier vind lijken ze me ook veel duurzamer, een hardere binnenkant gaat vaak langer mee!

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 22:13

Gerardyolo schreef:

Ben groot Kentucky fan, maar de beschermers ben ik niet zo’n groot bewonderaar van… vind ze een beetje goedkoop ogen, nou ja goedkoop. Ze hadden bijvoorbeeld ook van Harry’s horse kunnen zijn.

Ondanks dat ik de veredus veel mooier vind lijken ze me ook veel duurzamer, een hardere binnenkant gaat vaak langer mee!

bedankt, weet u hoe veredus valt qua maat? Ik heb gelezen dat een m correspondeert met full en een l met xfull. Klopt dat?

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:16

Mila_p schreef:
Gerardyolo schreef:

bedankt, weet u hoe veredus valt qua maat? Ik heb gelezen dat een m correspondeert met full en een l met xfull. Klopt dat?

Geen idee, heb ze zelf niet :)
Heb zelf deze van lemieux, https://hypostore.nl/lemieux-peesbesche ... 122&528=24

Deze vallen mooi op maat, mijn paard draagt een l voor en xl achter. Hij heeft een maat full. Als je wil kan ik ze na meten, dan kun je die met de afmetingen van veredus vergelijken :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:23

Ik heb beide in gebruik, en zou voor de Veredus gaan. Deze kentucky's slijten aan de binnenkant heel snel. Verder vind ik ze niet zo goedkoop ogen, maar ze worden dus wel snel lelijk.

Je twijfelt over de maat zeg je, waar twijfel je over? Hoe groot is je paard?

Ik weet niet of je ze mooi vind, maar ik vind deze het allerfijnst: https://www.kentucky-horsewear.com/nl/k ... cer-42306/

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 22:30

prugelpiet schreef:
Ik heb beide in gebruik, en zou voor de Veredus gaan. Deze kentucky's slijten aan de binnenkant heel snel. Verder vind ik ze niet zo goedkoop ogen, maar ze worden dus wel snel lelijk.

Je twijfelt over de maat zeg je, waar twijfel je over? Hoe groot is je paard?

Ik weet niet of je ze mooi vind, maar ik vind deze het allerfijnst: https://www.kentucky-horsewear.com/nl/k ... cer-42306/

Ben specifiek opzoek naar beschermers met bont voor af en toe eens te gebruiken. Ik heb een klein paard met iets dikkere benen (mijn br getten met velcro graken maar net toe) en ik rijd ook een aantal grotere paarden die een "normale full" hebben. Maar ik zou ze zowiezo vaker gebruiken voor de grote paarden. Wat raad je aan qua maat voor veredus & kentucky? Alvast bedankt!!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:41

Het elastiek op de sluitingen van de kentucky's is een stuk ruimer en soepelere dan die van de Veredus, maar ik gebruik de kentucky's ook wel meer (want, die gaan wat sneller open en dicht :+ )

Ik zou gokken op maat M, maar ik weet even niet 100% zeker welke maat hier in de kast ligt. Volgensmij ook gewoon M, en die gebruik ik op alles. Kleinere paarden en grotere, maar wel allemaal sportpaarden dus niet dikke benen. Op kleine paardjes met dunnere benen vallen de kentucky wel ruim, dan heb ik nog een stuk los klitteband over wat helemaal aan de binnenkant van het been zit. Dat zul je met flinkere benen niet hebben.

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 08:27

Oke bedankt!! _/-\o_

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:45

Maar als je meerdere paarden gaat rijden zou ik zeker niet voor bont gaan. Zand blijft er makkelijk inhangen, net als beestjes en andere bacteriën. Dus zou ze sowieso niet voor meerdere paarden gebuiken.
En hier de voorkeur voor veredus. De nieuwe springkappen vallen inderdaad groot uit. De M komt overeen met een L.

Mijouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 08:39

Idd voor Veredus gaan.

Ik heb voornamelijk veredus en diezelfde Kentucky beschermers pas weer verkocht.

M is idd een Full voor een normaal klein paardje. Of een paard met smalle benen.
L heb ik gehad bij een paard met wat stevigere benen.
Ik zou de maattabel er goed bij houden. Sommige modellen vallen net anders

Mila_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 11:26

Oke, bedankt!!