catago leren halster of alternatieven?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Waidida

catago leren halster of alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-23 14:00

Hallo iedereen!
Ik ben weer eens naar iets op zoek, ik zou voor mijn merrie graag een lederen halster hebben maar loop wat verloren in het aanbod :') wellicht kunnen jullie mij helpen.

Wat ik zoek:
- Een bruin lederen halster (donkerbruin en geen cognac bijvoorbeeld)
- Het halster is enkel voor tijdens poetsen, opzadelen, trailer en niet voor op de wei
- Iets fijns en geen enorm breed en zwaar model
- Goede kwaliteit

Specifieke vragen voor jullie:
- Hebben jullie ervaring met dit leren hoofdstel van Catago of Catago in het algemeen?
dit vind ik wel mooi omdat het fijn is en niet erg bombastisch, ook het anatomisch kopstuk vind ik fijn maar is geen must, maar is de kwaliteit goed?
https://hypostore.nl/catago-ss-22-leren-halster.html
- Hebben jullie ervaring met dit halster van Kentucky? Is het zijn prijs waard, waarom zou je zoveel geld geven aan een halster?
https://www.kentucky-horsewear.com/nl/k ... HVEALw_wcB

Zo zien jullie een beetje wat ik wel fijn en mooi vind, de kleur van het kentucky halster vind ik dan weer mooier dan die van Catago, ik heb zelf al een roodbruin paard dus liever niks te "rood" van leer.

Mijn voorkeur gaat uit naar de kentucky maar die prijs vind ik dan weer minder leuk. Hebben jullie misschien ideeën voor halsters die hier wat op lijken?

Naamplaatje hoeft niet, liefst niet eigenlijk.

Jullie zijn alvast super hard bedankt!

essie_blue

Re: catago leren halster of alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:05

Die van Kentucky heb ik, zowel in het zwart als bruin. Blijven super mooi en fijne kwaliteit. Het halster is overigens geen echt leer, heeft in mijn ogen vooral voordelen want blijft ook prima als het nat wordt en heeft niet veel onderhoud nodig. Zou er zo weer voor gaan, is het geld echt wel waard.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-23 14:52

essie_blue schreef:
Die van Kentucky heb ik, zowel in het zwart als bruin. Blijven super mooi en fijne kwaliteit. Het halster is overigens geen echt leer, heeft in mijn ogen vooral voordelen want blijft ook prima als het nat wordt en heeft niet veel onderhoud nodig. Zou er zo weer voor gaan, is het geld echt wel waard.

Oh ik wist niet dat het geen echt leer is, dat is idd wel zo makkelijk qua onderhoud. Hoe lang heb je het halster al? Ik ben namelijk eigenlijk opzoek naar een halster wat ik nog voor de komende tien jaar kan gebruiken om het even zo te zeggen, ik ben redelijk moeilijk qua halsters maar wil dan wel eens wat meer centjes uitgeven voor eentje welke echt heel lang mooi en goed blijft.
Wel een beetje jammer met het plaatje met het merk aan de zijkant maar daar kan ik nu nog wel over kijken.
Enkele jaren geleden had ik ook eens wat geld uitgegeven aan een echt mooi halster, was nylon maar afgewerkt met leer, en was echt na 2 maanden al stuk. En dan was echt het leer doorgescheurd omdat het zo dun was. Dat vond ik echt enorm zonde.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:01

Stubben heb ik. Solide prima halster.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:01

Ik heb zelf die van Catago en daar ben ik superblij mee. Is zacht en past heel mooi:
Afbeelding

Ik heb die van Kentucky ook in mijn handen gehad en vond hem door zijn nepleer bijna als van plastic aanvoelen. Vond hem ook best wel stug.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-23 15:10

Avalanche schreef:
Stubben heb ik. Solide prima halster.

Ik vind niet meteen iets naar mijn smaak ;(

Ania schreef:
Ik heb zelf die van Catago en daar ben ik superblij mee. Is zacht en past heel mooi:
[ [url=m/qizsdC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb die van Kentucky ook in mijn handen gehad en vond hem door zijn nepleer bijna als van plastic aanvoelen. Vond hem ook best wel stug.

mooi inderdaad! De bruine lijkt op foto alleen erg rood/oranje, dat vind ik dan weer wat jammer maar misschien valt dat in het echt wel mee, of kan ik hem verven

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:18

Waidida schreef:
mooi inderdaad! De bruine lijkt op foto alleen erg rood/oranje, dat vind ik dan weer wat jammer maar misschien valt dat in het echt wel mee, of kan ik hem verven

Ik heb de bruine helaas niet in het echt gezien, deze was niet in de winkel toendertijd. Ik weet wel dat hypostore een fijn retourbeleid heeft.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-23 15:27

Ania schreef:
Waidida schreef:

Ik heb de bruine helaas niet in het echt gezien, deze was niet in de winkel toendertijd. Ik weet wel dat hypostore een fijn retourbeleid heeft.

Ik vermijd retouren toch het liefst, brengt altijd zo'n stress met zich mee...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:43

Als je bruin goed in de olie zet wordt het donkerder.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-23 15:44

Avalanche schreef:
Als je bruin goed in de olie zet wordt het donkerder.

dat is wel waar, ga ik me even over inlezen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:15

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-23 15:43

Ik heb uiteindelijk de Catago besteld, de ronde stukken zijn een mooi donkerbruin en de de stukken zoals aan bv de wang zijn best rood maar die kan ik evt nog wel eens wat in de olie zetten om hem donkerder te maken. Eerst moet ik nog even kijken hoe die op mijn merrie staat van kleur

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-23 15:44

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie