Op zoek naar een smal bontje voor onder de neusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Op zoek naar een smal bontje voor onder de neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 10:48

Hoi allemaal!

Zoals de titel al zegt ben ik al dagen opzoek naar een onderlegger met bont voor onder de neusriem. Dus niet zo'n wolletje die rondom gaat. Het moet er eentje zijn met klittenband bevestigingen, want de neusriem kan niet los. Elastiek valt dus eigenlijk af.

De meeste bontjes die ik vind zijn minimaal 5cm breed of soms zelf groter richting de 7 of 8cm. Dit vind ik echt veel te groot op de neus en zoek iets van ongeveer 3cm. Maar het lijkt onvindbaar.

Heeft iemand de gouden tip?

Ik ben onderhand bereid om er zelf aan te knutselen door zelf klittenband aan te brengen bijvoorbeeld, als het maar smal is!

Knikmops57

Re: Op zoek naar een smal bontje voor onder de neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:57

Misschien toch maar zelf knutselen bijv. uit teddy of fleece voering van oude jas of vest?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:10

Deze is bijv. 3 cm dik. Maar met elastiek, dat kan een handig iemand wel aanpassen lijkt me? Klittenband is er zo opgenaaid.

https://www.ej.nl/neusriem-onderlegger- ... gJVL_D_BwE

Anders misschien zoeken op kin beschermers? Die zijn er vaak wel in smallere varianten.

Volgensmij zijn er ook bedrijfjes die kin beschermers / neusriem onderlegger naar wens maken. Misschien eens een mailtje aan wagen of die wat op maat kunnen maken?
Laatst bijgewerkt door Capriootje op 24-02-23 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 11:18

Capriootje schreef:
Deze is bijv. 3 cm dik. Maar met elastiek, dat kan een handig iemand wel aanpassen lijkt me? Klittenband is er zo opgenaaid.

https://www.ej.nl/neusriem-onderlegger- ... gJVL_D_BwE

Anders misschien zoeken op kinbeschermers? Die zijn er vaak wel in smallere varianten.

Deze is 7 cm breed staat erbij en 3 cm dik. 7 is wel heel flink voor een neusriempje van 2,5 cm. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:41

Neusriem kan niet los, zit die helemaal vast aan het hoofdstel?

Ik heb een smalle onderlegger met klittenband, zal straks even kijken welk merk.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:00

Celebi

Re: Op zoek naar een smal bontje voor onder de neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 14:19

@Daphne__ het is een biothane hoofdstel, waarbij de neusriem volgens mij vast zit aan de bakstukken.

@Barvrouwke, die zag ik inderdaad ook, maar mij Art of Riding stond er een maat van 6,5 cm bij als breedte, dus ook vrij fors. Heb je zelf een breed kopstuk toevallig?