Zadel verkopen, hoe en wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Zadel verkopen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 10:46

Hoi!
Ik heb een zadel liggen wat ik graag wil verkopen. Nu heb ik echter geen ervaring met het verkopen van zadels en heb ik een paar vragen!

Het gaat om een Rossner Amerika. Op het zweetblad staan de nummers 18 02 05. Waar staan deze voor? Ik had ergens gelezen dat 18 staat voor de inchmaat en 02 voor de boommaat, klopt dat?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten zoals garantie? Of is het verkocht is verkocht?

Flevolander

Re: Zadel verkopen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:48

Het is per merk verschillend waar de codes aan refereren, in sommige gevallen is het een serienummer wat de leverancier moet navragen de fabriek bij wijze van spreken. In jou geval denk ik dat wat jij zegt wel aardig klopt. Dus inderdaad, zitmaat en dan boommaat. Het zou dan van de maatvoering van Rossner afhangen of een boommaat 2 een medium betreft. Sommige merken kennen 5 boommaten, andere maar 3 bij wijze van spreken.

Wat betreft garantie etc. is het particulier niet zo spannend volgens mij

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:51

De maatvoering van Rossner ken ik niet. Garantie wel. Van hier tot de auto verder niet.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 12:01

Flevolander schreef:
Het is per merk verschillend waar de codes aan refereren, in sommige gevallen is het een serienummer wat de leverancier moet navragen de fabriek bij wijze van spreken. In jou geval denk ik dat wat jij zegt wel aardig klopt. Dus inderdaad, zitmaat en dan boommaat. Het zou dan van de maatvoering van Rossner afhangen of een boommaat 2 een medium betreft. Sommige merken kennen 5 boommaten, andere maar 3 bij wijze van spreken.

Wat betreft garantie etc. is het particulier niet zo spannend volgens mij

Super bedankt!!

Fijn dat de garantie niet zo spannend is! Ik had zelf al een vermoeden dat het zo zat maar wilde het even zeker weten!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:27

05 zou wellicht het bouwjaar kunnen zijn? 2005?

Rossner is een merk van Divoza dus je zou hun even kunnen bellen/mailen om het te vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:44

Rossners zadels worden(werden, bestaat het merk nog?) ingekocht op boommaat 31 en dan eventueel op een maat geperst.
De exacte boommaat moet je dus opmeten.

( Mooi stuk op IG over een boom op maat persen : https://www.instagram.com/p/Cn7i2Cepoyk ... _copy_link , sowieso een eye opener om haar te volgen)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:52

Nielojram schreef:
Rossners zadels worden(werden, bestaat het merk nog?) ingekocht op boommaat 31 en dan eventueel op een maat geperst.
De exacte boommaat moet je dus opmeten.

( Mooi stuk op IG over een boom op maat persen : https://www.instagram.com/p/Cn7i2Cepoyk ... _copy_link , sowieso een eye opener om haar te volgen)

Merk bestaat zeker nog :D Is het huismerk van Divoza.

Overigens is het niet waar dat alle rossners 31 als boom hadden, ze zijn geleverd in de boommaten M, MW of W en dat gewoon vanuit de fabriek. Zadels werden voorneem geproduceerd bij Jorge Canaves (JC zadels) en die had een paar boommaten in de omloop.

@TS, de boommaat werd eigenlijk altijd gedrukt op het linker onderste zweetblad:(of je moet nog een echt hele oude hebben)
Afbeelding
Eerste hokje naast de kniewrong staat bij dit zadel de MW toevoeging, daarnaast de inch-maat