Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Van licht naar donker(der) kan met indringverf en dat gaat prima. Wil je een lichtere kleur (van zwart naar bruin), dan bladdert de (acryl)verf waarschijnlijk snel af.
Ik heb het 2x geprobeerd met oude, zwarte Petrie laarzen die ik toch al bijna had afgedragen. Van zwart naar donkerblauw ging redelijk. Er zat ook maar een heel dun laagje op en de buitenkant bleef netjes. Van zwart naar lichtbruin was echt een ramp. De verf was er na 1 keer rijden al voor een groot deel af. Het zag er niet uit. Die laarzen kon ik weggooien.
Ook heb ik een keer cognackleurige rijlaarzen donkerbruin/roodbruin geverfd met indringverf. Dat ging echt top. Ze zijn na jaren nog prima.
Thirza schreef:
_Lorette_ schreef:Als je laarzen nu nog goed zijn, dan zou ik het er niet op wagen met gewone leerverf. Ik zou dat alleen durven met laarzen die je kunt missen/weg kunt gooien. De kans is groot dat de verf snel afslijt.
MarryAnneR schreef:[ [url=m/JqpUdD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4PLzTn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QxtACD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AsNQvj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xTKGJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak voor mijn dochter regelmatig setjes en dan vind ik het erg leuk de laarzen ook te doen. Het valt of staat ook bij de staat van de laarzen. Heeeeeel goed voorbewerken met aceton ( leatherprepare ) laagjes dun aanbrengen, goed drogen en zeker ook afwerken met de daarvoor betaalde vernislaag. Waar het leer tegen het zadel schuurt daar kan het met de tijd wat dunner worden.
Alle leer is bewerkt. Ik heb namelijk nog nooit ergens een paarse koe of bordeauxrode dier gezien.
MarryAnneR schreef:[ [url=m/JqpUdD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4PLzTn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QxtACD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AsNQvj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xTKGJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak voor mijn dochter regelmatig setjes en dan vind ik het erg leuk de laarzen ook te doen. Het valt of staat ook bij de staat van de laarzen. Heeeeeel goed voorbewerken met aceton ( leatherprepare ) laagjes dun aanbrengen, goed drogen en zeker ook afwerken met de daarvoor betaalde vernislaag. Waar het leer tegen het zadel schuurt daar kan het met de tijd wat dunner worden.
Alle leer is bewerkt. Ik heb namelijk nog nooit ergens een paarse koe of bordeauxrode dier gezien.