Ervaringen met km worldriding zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Ervaringen met km worldriding zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 19:24

Ik ben aan het rond kijken voor een ander zadel.
Wie heeft er ervaring met km worldriding zadels.
Worden ze goed aangemeten ,de kwaliteit , enz.
En waar hebben jullie ze gekocht, ik kan niet veel dealers vinden.

Anoniem

Re: Ervaringen met km worldriding zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:10

Bestaat dat nog?
Is toch macrider geworden na veel slechte recensies?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 21:02

Nee bestaat nog .
Van silfhout rijden er ook mee.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:37

Ik ben er ook wel benieuwd naar, heb ook interesse in deze zadels.

Volgens mij is dat geen Macrider hoor...

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:32

idefix4 hier op Bokt van Wellsaddle heeft er nog een paar 2e hands liggen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:53

ik heb er zelf 2 voor mijn paarden , ben er erg tevreden mee!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:57

Ik heb 2 zadels van KM gehad maar helaas nooit echt een succes geworden. Voor meer info pb

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:16

Hier ook een km. Niet hellemaal tevreden op 1 of ander manier.
We zouden hellemaal nieuw opmaat gemaakte zadel hebben. Maar paar maanden terug gezien hoe ze het derden voor een nieuw op maat gemaakt zadel en dat heeft Meneer Berends nooit gedaan bij ons... we hebben echt aantal zadels gepast en waarvan die van mij iets meer ging ontspannen liet ie hem dus na maken... maar dus nooit met een kale boom laten passen wat wij dus wel in zijn promotie filmpjes zagen... dat vonden wij enorm gek... de kussens zijn ietsjes langer geworden Moeten hem ook weer opnieuw opvullen.
Maar bij een nieuw zadel als je hem na een aantal uur moest laten opvullen zat dat niet in de prijs daar moest je gewoon nog even paar honderd euro bij betalen.... de services vind ik niet hellemaal top heb het idee meer van ze doen meer hun best bij mensen die echt een geldboom hebben dan mensen die aan een budget denken...

abu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:43

Ik heb ook een nieuw KM zadel op maat laten maken poos terug. Er word idd niet echt gemeten maar worden gewoon wat zadels op gepast. Heel veel ellende mee gehad.
Zadel in Abcoude gekocht zowel Frank als Patrick hebben het geprobeerd om het zadel aan te meten.
Eerst word compleet verkeerd zadel geleverd na bijna 3 maanden wachten, daarna een zadel wat 2 boommaten te groot is, dit word niet gezegd door Frank maar hij vult het zadel gewoon op en rekende af. Dit ging dag 2 dus compleet mis want zadel ging alle kanten op. Opnieuw 3e zadel aangemeten, deze kreeg ik geleverd en zakte ook scheef naar 1 kant en de ene kniewrong zat 2cm meer naar voren geplaatst dan de andere. Ook dit zadel weer terug. Nu ging Patrick het zadel aanmeten ipv Frank. Wat overigens ook gewoon wat zadels erop proberen was. 4e nieuw geleverde zadel schoof ook steeds weg en na 2 dagen wilde mijn paard niet meer lopen. Zadel bleek veel te lang en ook niet goed te passen. Resultaat: paard pijnlijke rug met spieratrofie en stappen terug in de training etc gedaan.
Volgens mij hebben beide ook geen gerenomeerde opleiding tot zadelmaker gevolgd , in elk geval niet dat ik kon vinden.
Zadels vond ik persoonlijk ook niet mooi afgewerkt bij de wrongen, leer zat er slordig gerimpeld om en het trok onder de wrongen. Dus wat in eerste instantie een mooi zadel leek voor die prijs kwam mij duur te staan.
De communicatie na de koop was ook erg slecht en afspraken werden gewoon niet na gekomen.
Gelukkig kon ik de koop ontbinden en het zadel terug brengen en kreeg ik mijn geld terug.
Al ging dit niet zonder slag of stoot en moet je sterk in je schoenen staan want de klantvriendelijkheid is ver te zoeken als je een probleem hebt.
Dus nee, ik zou het niet aanraden op basis van mijn ervaring.

silver_eagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 14:26

Ik haal dit topic even omhoog.

We zijn inmiddels wat jaren verder en ik ben benieuwd hoe de huidige ervaringen zijn met de KM zadels.
Mijn paard is uit zijn zadel gegroeid en deze zadels zien er wel fijn uit.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:39

Oprechte vraag hoor, maar waarom laat je niet gewoon een goede zadelmaker komen die kijkt naar wat je paard en jou goed past? En die dus meerdere merken voert? In mijn geval sprak merk X me super aan, maar dat lag voor geen meter op m’n paard, dus uiteindelijk is het iets heel anders geworden. :D

silver_eagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:26

Pallatin schreef:
Oprechte vraag hoor, maar waarom laat je niet gewoon een goede zadelmaker komen die kijkt naar wat je paard en jou goed past? En die dus meerdere merken voert? In mijn geval sprak merk X me super aan, maar dat lag voor geen meter op m’n paard, dus uiteindelijk is het iets heel anders geworden. :D

Omdat ik eerlijk gezegd geen idee heb wat nu echt een goede zadelmaker is in Zuid Holland

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:27

Ik kan je t in ZH ook zo niet zeggen, maar zou wel verder kijken...