Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
swartbeessie schreef:Equiplay halster, fra katoenen leadrope.
Equiplay is echt fijn geknoopt en gewoon goed. Witte haren en een pissed off paard heeft naar mijn nederige mening meer te maken met de manier van gebruik dan het materiaal. Als we directer contact nodig hebben in de bak bv pak ik ook een kaptoom, maar in praktijk doe ik alles met deze combi.
Gewicht van de leadrope is net wat je fijn vind - mijn ervaring is dat katoen meer grip geeft en precies een fijn gewicht zodat je ook met een doorhangende touw contact hebt.
pluisje88 schreef:De uitzondering bevestigt de regel.swartbeessie schreef:Equiplay halster, fra katoenen leadrope.
Equiplay is echt fijn geknoopt en gewoon goed. Witte haren en een pissed off paard heeft naar mijn nederige mening meer te maken met de manier van gebruik dan het materiaal. Als we directer contact nodig hebben in de bak bv pak ik ook een kaptoom, maar in praktijk doe ik alles met deze combi.
Gewicht van de leadrope is net wat je fijn vind - mijn ervaring is dat katoen meer grip geeft en precies een fijn gewicht zodat je ook met een doorhangende touw contact hebt.
Absoluut niet. Ik ben heel kritisch maar ik kan echt zeggen dat ik super zacht ben. Ik werk hoofdzakelijk op intentie. Paard is super gevoelig voor druk (geen over de zeik onopgevoede warmbloed maar ze reageert gewoon op de meest minieme beweging, ik doe dan ook bijna alles op intentie), maar elke vorm van beweging aan haar hoofd, dus touwtje wat heen en weer schuurt, geeft al witte haren.
Altijd makkelijk roepen dat het aan de gene ligt die ermee werkt.