Binnenkort ga ik een paard van 180cm kopen.

Groetjes, mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maik79 schreef:GefeliciteerdWat voor type is het?
Hier ook zo'n kasteel, 1.83m, een springpaard. Hij is wel groot maar ook compact. Dekens gaan prima in 205/215, zadeldekjes ook. Hoofdstel is wel Xfull, anders wilde de neusriem niet dicht.De trailer is extra hoog, anders kan hij zijn hoofd niet omhoog doen en staat hij met geflapte oortjes. En ik ben heel blij dat zijn stal 3 x 4.5 m is, in een 3 x 3.3 m stal kon hij niet goed liggen.
Maik79 schreef:GefeliciteerdWat voor type is het?
Hier ook zo'n kasteel, 1.83m, een springpaard. Hij is wel groot maar ook compact. Dekens gaan prima in 205/215, zadeldekjes ook. Hoofdstel is wel Xfull, anders wilde de neusriem niet dicht.De trailer is extra hoog, anders kan hij zijn hoofd niet omhoog doen en staat hij met geflapte oortjes. En ik ben heel blij dat zijn stal 3 x 4.5 m is, in een 3 x 3.3 m stal kon hij niet goed liggen.
Avalanche schreef:Die van mij is 1.74 maar deken maat 1.95 of 6.6. Hoofdstellen en halsters maat cob. Dus het ligt echt aan de bouw van je paard.
superpony schreef:Avalanche schreef:Die van mij is 1.74 maar deken maat 1.95 of 6.6. Hoofdstellen en halsters maat cob. Dus het ligt echt aan de bouw van je paard.
Ja, valt dus niks over te zeggen. Mijn quarter ruin is nog geen 1.50m en heeft ook dekenmaat 195 en soms 205![]()
Kan een halster maat cob als de bij de kaak goed ruim is of verstelbaar. Full past hij weer niet.
Ik zou ook kijken of je kan overleggen met de vorige eigenaar of meerdere dekens bestellen bijv en na passen terugsturen welke niet passen.
Singel bij zadel kopen als je die gaat laten passen bijv.
Hoofdstel kan je evt wel wat maten nemen bij je paard.
Avalanche schreef:Quarters zijn meestal iets langer in het lijf![]()
Bij die van mij is het met name gewoon achterlijk lange benen, maar verder is paard eigenlijk vrij kort.
Avalanche schreef:Mijn merrie is 1.62 en heeft ook maat 1.95, maar zij is gewoon langwel veel smaller, bij haar zijn de dekens van Monster een jurk
Avalanche schreef:Mijn merrie is 1.62 en heeft ook maat 1.95, maar zij is gewoon langwel veel smaller, bij haar zijn de dekens van Monster een jurk
jasmijntsji schreef:Dit had ik ook met mijn vorige merrie. Ook 162 en maat 195. Smal paardje maar lang. Was ook altijd lastig met dekens. Die van Harry’s lagen haar altijd goed.
superpony schreef:Ja, daar ben ik dus ook blij mee. Mijn ruin is echt niet dik of vet en de dekens worden gelukkig geen jurk omdat hij wel veel body heeft.
1 deken is ietsjes lang/jurk, maar zit voor zo mooi dat we dat voor lief nemen.