Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophieex
Berichten: 80
Geregistreerd: 22-06-20

Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 15:30

Ik ben opzoek naar kale frontriemen met drukknopen!
Ik heb natuurlijk al gekeken op het internet, maar het is nog niet echt te vinden. Wie weet heeft 1 van jullie de gouden tip.

Rocamor

Berichten: 11113
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:33

Ik zie ze regelmatig op MP aangeboden worden voor de Presteq Faysport. Past zo'n frontriem niet op de Micklem?

sophieex
Berichten: 80
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 15:35

Rocamor schreef:
Ik zie ze regelmatig op MP aangeboden worden voor de Presteq Faysport. Past zo'n frontriem niet op de Micklem?


Volgensmij niet; maar ik zoek frontriemen met drukknopen & normale micklem frontriemen. Ik maak er zelf steentjes op, dus heb er wel meer nodig.

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:43

Is het een idee om ze zelf te maken? Als je ze gaat versieren met steentjes is het natuurlijk extra leuk als de complete frontriem zelfgemaakt is, en leerbewerk-spulletjes zijn niet zo duur meer.
Tuigleer stroken kun je kopen voor minder dan 10 euro per 180 cm, daar haal je 4 frontriemen uit. https://www.boomsma.nl/leer/1/stroken-e ... roken/1117
Dan zet je er zelf de drukknopen in, kun je de frontriem verder afwerken en verven, en helemaal pimpen naar wens :D

sophieex
Berichten: 80
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 15:43

8nnemiek schreef:
Is het een idee om ze zelf te maken? Als je ze gaat versieren met steentjes is het natuurlijk extra leuk als de complete frontriem zelfgemaakt is, en leerbewerk-spulletjes zijn niet zo duur meer.
Tuigleer stroken kun je kopen voor minder dan 10 euro per 180 cm, daar haal je 4 frontriemen uit. https://www.boomsma.nl/leer/1/stroken-e ... roken/1117
Dan zet je er zelf de drukknopen in, kun je de frontriem verder afwerken en verven, en helemaal pimpen naar wens :D


Dat kost voor mij te veel tijd, naast mijn studie.. helaas.

Farjen

Berichten: 8094
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:20

Bedoel je drukknoppen aan de zijkant om aan het hoofdstel vast te maken? Of drukknopen waar je steentjes in kan "prikken"? :D

Als het dat eerste is:
Ik heb zo'n frontriem van PS of Sweden en Montar heeft ze ook

sophieex
Berichten: 80
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 20:31

Farjen schreef:
Bedoel je drukknoppen aan de zijkant om aan het hoofdstel vast te maken? Of drukknopen waar je steentjes in kan "prikken"? :D

Als het dat eerste is:
Ik heb zo'n frontriem van PS of Sweden en Montar heeft ze ook


Aan de zijkant inderdaad! Maar wel kaal.

Farjen

Berichten: 8094
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:39


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 03:05

sophieex schreef:
Rocamor schreef:
Ik zie ze regelmatig op MP aangeboden worden voor de Presteq Faysport. Past zo'n frontriem niet op de Micklem?


Volgensmij niet; maar ik zoek frontriemen met drukknopen & normale micklem frontriemen. Ik maak er zelf steentjes op, dus heb er wel meer nodig.


Ik heb nog twee originele Micklem frontriemen liggen mag je wel hebben, moet ze dan wel even opsporen.

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 00:20

Hier ben ik ook naar op zoek! Of om zelf te maken, dat lijkt me ook wel leuk. Het tuigleer had ik inderdaad gevonden. Maar ik ben van plan om er meer te gaan maken, misschien ook wel een keer andere maten voor andere paarden/ponies. Voor mijn eigen paard zal niet zo'n probleem zijn omdat ik dan wel naar het model van een andere frontriem kan uitsnijden. Maar hoe doe ik dat als ik een andere maat wil, zodat ik wel een goede wave erin krijg? De maten van hoe lang hij moet zijn kan ik online wel vinden, maar hij moet natuurlijk wel goed worden. Niet veel te diep of juist niet diep genoeg. Is dat gewoon een kwestie van vaak uittekenen en oefenen totdat je er handigheid in krijgt? Ik kan toch moeilijk eerst in alle maten iets bestellen.. Voelt ook eigenlijk zo verkeerd ofzo, om het op die manier te doen. Dan is het toch niet echt van jezelf. Vooral als je er later misschien nog wel verder mee wilt. En voor drukknopen inzetten, heb je daar per sé zo'n spindelmachine voor nodig of kan dat ook (vooral in het begin) goedkoper?

Edit: Op www.moniquedesigns.nl worden trouwens wel kale frontriemen met drukknopen verkocht, alleen wat ik daar niet handig vind is de maat. Zij heeft 1,5cm en meestal is het toch 1,2cm of 1,8cm wat handig is vind ik persoonlijk. Soms zal 1,5cm ook wel kunnen, maar voor wat ik graag zou willen is het niet heel handig.

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 08:17

Voor drukknopen kun je gewoon een losse slagpen kopen die je met een hamer kan gebruiken. Ik werk met simpele drukknopen van Ali, dat werkt prima en bij die setjes zitten de materialen vaak inbegrepen.

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:10

Dankjewel! Dan moet ik daar eens naar kijken! Dan blijft de drukknoop ook goed zitten, ook bij vaak verwisselen?

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:24

Het ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je knopen, maar goede knopen blijven prima zitten ja :j

Cchanny

Berichten: 8954
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:59

Ik heb nog een kale frontriem die bij mijn miklem zat. Ik gebruik hem niet.
Hij heeft alleen geen drukknopen

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:59

Dan moet ik maar eens op onderzoek uit! Bedankt! :)

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 02:07

Ik heb eerst maar even bij Monique Designs klare frontriemen met drukknopen besteld, als het me goed bevalt kan ik later altijd nog zelf leer kopen. Maar als je een wave model frontriem wilt maken ben je toch ook veel meer leer nodig? De wave is ongeveer 10cm diep en dan kom je bij de stroken tuigleer op een behoorlijke prijs uit.

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 08:01

Mijn eerste zelfgemaakte frontriem is een feit :j een hele simpele, maar ik wilde ook graag een simpele maar wel glinsterende bij de ES glitter dekjes :) Met het leer met drukknopen van Monique Designs. Hij is niet helemaal perfect geworden, maar voor de eerste keer ben ik best tevreden! Op de foto met de All Black Glimmer:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog een leertje, met blauwe steentjes, maar even kijken wat ik daarmee ga doen, en wanneer!

8nnemiek

Berichten: 43677
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:06

Mooi! Alleen zou ik volgende keer de randen van de frontriem verven met indringverf en met een burnish tool polijsten, dan krijg je mooi zwart glanzende randen.

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Frontriemen met drukknopen/ micklem frontriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:15

Dank je voor de tip! Het leer is wel gewoon zwart hoor, op de rand. Geen idee waarom het op de foto zo wit lijkt!